شهرداری تهران خبرداد؛ احتمال آغاز فروش آنلاین میادین میوه و تره‌بار از هفته آتی

کدخبر: ۳۲۷۹۹۰
اقتصادنیوز: رئیس سازمان مدیریت و پیشگیری بحران شهر تهران از انجام پیگیری‌ها برای فراهم شدن امکان خرید آنلاین از میادین میوه و تره بارها خبر داد و گفت: پیگیری‌های لازم را انجام دادیم که فروش آنلاین فعال شود تا شهروندان بدون مراجعه اقدام به خرید کنند که امید می‌رود تا یک هفته دیگر محقق شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رضا کرمی محمدی در جلسه اشتراک اطلاعات سازمان بهداشت جهانی و کارشناسان سازمان مدیریت بحران اظهار کرد: با همکاری همه مدیران شهرداری تهران پنج  کارگروه در سازمان مدیریت تشکیل شد که این کارگروه ها از جمله بهداشت محیط و دفع پسماند، آموزش و اطلاع‌رسانی، مشارکت مردمی، تامین و توزیع اقلام و ابزار و کارگروه بودجه و پشتیبانی و منابع انسانی هستند. در هرکدام از این کارگروه‌ها یکی از مدیران ریاست می‌کند و هماهنگی ها را به صورت روزانه انجام می‌دهند. همچنین طی هر هفته نیز حداقل یک جلسه غیر حضوری خواهند داشت؛ البته یک جلسه نیز به صورت حضوری برگزار شد اما عموم جلسات به صورت غیر حضوری است.

وی ادامه داد:‌ هر کارگروهی حداقل یک جلسه غیر حضوری با حضور ما دارد و خود ستاد هم  به اتفاق روسای کارگروه شنبه‌ها و سه شنبه ها جلسات هماهنگی را برگزار و فعالیت‌ها را پیگیری می‌کند.

کرمی محمدی نمونه‌ای از کارها صورت گرفته را مطرح کرد و گفت: کارگروه بهداشت محیط و دفع پسماند تشکیل شده از اعضای مختلفی از جمله شرکت بهره برداری مترو است که ضمن عنایت ویژه‌ به کارمندان مترو، مسایل ضد عفونی و بهداشتی به آن ها آموزش داده شده است. سالن‌های مترو در شبانه روز دو بار پاکسازی و تمام دستگیره‌ها ضدعفونی می‌شود. در شرکت واحد اتوبوسرانی هم اتوبوس‌ها روزانه دو یا سه بار ضد عفونی  و در ایستگاه انتهایی نیز ضد عفونی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اقدامات سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی که رانندگان آنها بیشتر در معرض بیماری‌ کرونا ویروس هستند گفت: در این راستا ماسک به میزان کافی در اختیار رانندگان قرار داده می‌شود که البته الان کمی ضعف داریم؛ در این زمینه ماسک‌ها خریداری شده که در اختیار این افراد قرار داده می‌شود. ماشینها را هم طوری ضد عفونی می‌کنیم که مسافران اذیت نشوند. در پایانه‌های مسافربری هم با توجه به اینکه در شهر قرنطینه نداریم و رفت و آمد بر قرار است، بنابراین مهم است که نه از شهر به ما بیماری منتقل شود و نه از ما به شهر دیگری منتقل شود و در همین راستا تب سنجی و سایر اقدامات لازم انجام می‌شود و اتاق قرنطینه‌ای اختصاص داده شده که اگر مورد خاصی وجود داشت به آن رسیدگی شود.

کرمی محمدی با بیان اینکه سازمان مدیریت میوه و تره بار نیز به صورت دایمی ضد عفونی خواهد شد گفت:‌ مسایل بهداشتی به کارکنان آنها آموزش داده شده ؛ پیگیری‌های لازم را انجام دادیم که فروش آنلاین هم فعال شود تا شهروندان بدون مراجعه اقدام به خرید کنند که امید می‌رود تا یک هفته دیگر محقق شود. در فروشگاه‌های شهروند هم علاوه بر آنکه ضد عفونی انجام می‌شود، ارزاق و اقلام به میزان کافی موجود و خرید انجام می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و پیشگیری بحران شهر تهران ادامه داد: علیرغم اینکه هجوم به این فروشگاه‌ها زیاد و احساس ناامنی در شهروندان ایجاد شد اما با تامین کالا این نگرانی کاهش پیدا کرده و فعالیت فروشگاه‌های شبانه روزی افزایش یافت و به همه کسانی که به این فروشگاه‌ها می‌روند دستکش داده می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از سازمان‌های کلیدی و پر اهمیت که در این شرایط زحمات طاقت فرسایی کشیده‌اند نیز سازمان بهشت زهرا است که جمع آوری متوفیان مربوطه از بیمارستان‌ها و حتی از سطح شهر را انجام می‌دهد چرا که برخی از موارد ممکن است در خانه‌ها یا در اورژانس طی رسیدن به بیمارستان مرگ اتفاق بیفتد؛  با زحمت بسیار زیاد امکانات را فراهم کردند که این متوفیان را به بهشت زهرا منتقل کنند تا با روش‌های بهداشتی دفن شوند. خود محیط هم که می‌تواند آلوده باشد بنابراین این محیط نیز ضد عفونی می‌شود.

کرمی محمدی با بیان اینکه آتش‌نشانی تهران نیز اقدام موثری را به تازگی شروع کرده است گفت:‌ آتش نشانی هم معابر عمومی را به صورت روزانه ضد عفونی می کند و قول دادند که به صورت وسیع تری این اقدامات را انجام دهند.

وی افزود: یکی از کارگروه‌های ما نیز کارگروه آموزش و اطلاع رسانی است که به صورت اجرایی و عملیاتی انجام می‌شود. اگر موارد لازم رعایت نشود این بیماری می‌تواند دراز مدت باشد بنابراین محتوای آموزشی بسیاری تهیه شده و دستور العملهای ویژه‌ با همکاری وزارت بهداشت تهیه شد و در اختیار ارگانهای اجرایی قرار داده شد. اداره کل برنامه ریزی و آموزش، پرسنل شهرداری را در سطح وسیعی آموزش دادند چرا که آنها با مردم سر و کار دارند و آموزشهای مجازی نیز در اختیار عموم قرار گرفت. همچنین بیلبورد ها هم برای این موضوع استفاده شد و کلیه ظرفیتهای مترو و اتوبوسرانی نیز قرار است از این آموزش‌ها استفاده کند.

وی درباره کارگروه مشارکت مردمی نیز گفت: یک کارگروه مشارکت مردمی نیز وجود دارد که قرار است از کمک‌های داوطلبانه مردم استفاده کنیم. ارزاق نیز کامل تامین شده هست. در کارگروه منابع و بودجه هم بسیار مناسب عمل کرده‌اند و به نظر نمی‌رسند که مشکل جدی وجود داشته باشد.

وی همچنین گفت: از لحاظ منابع انسانی، دورکاری ها نیز تصویب و از نظر پشتیبانی اقدامات لازم انجام شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید