بهار گرمتری در راه است

کدخبر: ۳۲۸۳۵۹
اقتصاد نیوز:سازمان جهانی هواشناسی اعلام کرده به دلیل تغییرات آب و هوایی دمای هوای بهار امسال در بسیاری از نقاط جهان گرمتر خواهد بود.
بهار گرمتری در راه است

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه سان، سازمان جهانی هواشناسی اعلام کرده به دلیل تغییرات آب و هوایی دمای هوای بهار امسال در بسیاری از نقاط جهان گرمتر خواهد بود.

براساس گزارش سازمان جهانی هواشناسی (WMO) ، بسیاری از مناطق جهان طی چند ماه آینده احتمالاً دمای بالاتری را به نسبت سال‌های گذشته تجربه خواهند کرد.

پتری تالاس، دبیرکل سازمان جهانی هواشناسی گفت: محققان به تازگی متوجه شده‌اند تغییرات آب و هوایی ناشی از فعالیت‌های انسانی تأثیری به مراتب قوی‌تر از پدیده هوایی ال نینو دارد.

پدیده هوایی ال نینو به افزایش دما و بارش‌های سنگین، سیل و خشکسالی در نقاط مختلف جهان منجر می‌شود.

سال ۲۰۱۶  به عنوان گرم‌ترین سال به ثبت رسید که به دلیل ترکیب پدیده ال نینو و ناشی از فعالیت انسانی بود؛ سال ۲۰۱۹ در رکورد بعدی قرار دارد که در آن پدیده ال نینوی خاصی رخ نداد و نتیجه فعالیت انسانی بود.

محققان تأکید می‌کنند، یخچال‌های طبیعی زمین به سرعت در حال عقب نشینی هستند؛ نتایج جدید با تکیه بر پنج دهه مشاهدات ماهواره‌ای حاکی از آن است تغییرات گسترده‌ای در یخچال‌های طبیعی در قطب‌های شمالی و جنوبی کره زمین در حال رخ دادن است که تنها به علت گرمای زمین پیش آمده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک