اتوبوس‌های درون شهری در قم از 5شنبه غیرفعال می‌شود

کدخبر: ۳۲۹۶۳۶
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم گفت: در جهت مقابله با بیماری کرونا، اتوبوس‌های درون شهری قم به طور کامل از 29 اسفند از گردونه خدمت خارج می‌شود.
اتوبوس‌های درون شهری در قم از 5شنبه غیرفعال می‌شود

به گزارش اقتصادنیوز، امیر یزدی امشب در جلسه هماهنگی اجرای دستورالعمل بسیج ملی مبارزه با کرونا در تالار معصومیه (س) فرمانداری عنوان کرد: در اسفندماه بیش از 90 درصد کاهش مسافر در ناوگان اتوبوسرانی قم اتفاق افتاده و اتوبوس‌های خصوصی نیز کاملا غیرفعال شده است.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم افزود: در جهت پیشگیری از کرونا روزانه تا دو بار اتوبوس‌های درون شهری ضدعفونی می‌شود، اما اتوبوس به دلیل ترددهای گسترده در سطح شهر، منبع آلودگی است و امروز در بسیاری از کلان‌شهرها مانع از فعالیت اتوبوس‌ها شده‌اند.
وی تصریح کرد: در ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا تصمیم گرفته شد در جهت مقابله با بیماری کرونا، اتوبوس‌های درون شهری قم به طور کامل از 29 اسفند از گردونه خدمت خارج شود.
یزدی بیان کرد: از روز سه‌شنبه مورخ 27 تا 29 اسفندماه اتوبوس‌های قم از ساعت 9 صبح تا ساعت 13 به مدت چهار ساعت فعال خواهد بود و بعد از توقف فعالیت در روز پنج شنبه هفته جاری تا نهم فروردین دیگر فعالیتی ندارد.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: توقف اتوبوسرانی در قم در جهت حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از ترددهای غیرضروری است، ضمن اینکه با توجه به کاهش درآمد 6 هزار تاکسی در قم به یک پنجم، می‌توان با توقف اتوبوس‌ها این بخش را تقویت کرد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر با کاهش مسافران اتوبوس و تردد خالی این وسایل نقلیه، بار سنگین مالی ویژه سوخت متحمل می شویم و مبلغ یک و نیم میلیارد تومان برای حقوق نیروهای خود پرداخت می‌کنیم.
 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید