اخبار کرونا؛ دستور عجیب رئیس‌جمهور فیلیپین برای شلیک به ناقضان قرنطینه

کدخبر: ۳۳۱۰۳۴
اقتصادنیوز: رئیس جمهور فیلیپین در پیامی تلویزیونی به پلیس و ارتش اجازه داد افرادی را که در مقابل اجرای قوانین قرنطینه مقاومت نشان می‌دهند با شلیک گلوله از پای در آوردند.
اخبار کرونا؛ دستور عجیب رئیس‌جمهور فیلیپین برای شلیک به ناقضان قرنطینه

به گزاش اقتصادنیوز، «رودریگو دوترته» رئیس‌جمهور فیلیپین شامگاه چهارشنبه گفت همکاری تمام شهروندان برای اجرای قرنطینه ضروری است و باید با خاطیان برخورد جدی صورت گیرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، دوترته در پیامی تلویزیونی گفت: «اوضاع در حال بدتر شدن است. پس یک بار دیگر جدی بودن این مسئله را به شما گوشزد می‌کنم و شما باید گوش کنید».

وی افزود: «دستور من به پلیس و ارتش این است... اگر با دردسر مواجه شدید و مواردی پیش آمد که افرادی [در اجرای قرنطینه] مقاومت کرده و با شما به مقابله پرداختند و جان شما را به خطر انداختند، آن‌ها را بکُشید».

دوترته ادامه داد: «متوجه شدید؟ بکُشید. به‌جای ایجاد دردسر، شما را دفن می‌کنم».

دوترته این سخنان تند را پس از آن بیان کرد که روز چهارشنبه شماری از ساکنین مناطق فقیرنشین مانیل به اعتراض درخصوص کمک‌های دولتی در زمان قرنطینه پرداخته و چندین نفر نیز دستگیر شدند.

رئیس پلیس ملی فیلیپین روز پنجشنبه گفت، پلیس می‌داند که دوترته با حرف‌هایش قصد داشت جدیت خود درخصوص نظم عمومی را به نمایش بگذارد و قرار نیست واقعاً به کسی شلیک شود.

تا کنون در فیلیپین ۲۳۱۱ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۹۶ نفر نیز در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید