فرمانده عراقی: پایگاه الحبانیة آماده انجام عملیات نظامی است

کدخبر: ۳۳۱۵۹۹
اقتصادنیوز: فرمانده نیروی هوایی ارتش عراق اعلام کرد، پس از خروج نیروهای آمریکایی از پایگاه هوایی "الحبانیة"، این پایگاه آمادگی اجرای عملیات نظامی را دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از پایگاه خبری المعلومه، پس از خروج نیروهای آمریکایی از پایگاه هوایی "الحبانیة" واقع در استان الانبار، سرلشکر سمیر زکی، فرمانده نیروی هوایی ارتش عراق در گفت‌وگوی مطبوعاتی خود، خاطرنشان کرد: پایگاه هوایی "الحبانیة" برای اجرای عملیات نظامی در منطقه غرب عراق آمادگی دارد.

وی در ادامه افزود: امکانات فرماندهی نیروی هوایی ارتش عراق بسیار زیاد است و این نیروها سابقه طولانی در پشتیبانی یگان‌های نیروی زمینی در هر نوع عملیات نظامی دارند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش عراق همچنین تصریح کرد: پس از موافقت مقامات عالی عراق، پایگاه هوایی الحبانیة به انواع پهپادهای شناسایی مجهز خواهد شد.

سمیر زکی گفت: فرماندهی نیروی هوایی ارتش عراق قبل از آغاز عملیات عقب‌نشینی، انتقال اسکادرانی از جنگنده‌های ارتش مانند اسکادران ۸۸ و ۵۵ به این پایگاه را آغاز کرده است.

وی همچنین عنوان کرد: با توجه به مجهز بودن پایگاه هوایی الحبانیة به امکانات و تجهیزات هوایی و جنگنده‌ها، هدف از تجهیز این پایگاه، اجرای عملیات نظامی در مناطق غربی عراق است و منتظر  صدور دستورات لازم رئیس ستاد ارتش عراق برای  تکمیل اجرای عملیات نظامی علیه تروریست‌ها است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید