کرونا در چین بازهم شیوع پیدا می‌کند؟/آمار جدید مبتلایان به کووید 19 در چین

کدخبر: ۳۳۲۷۷۴
اقتصادنیوز: مقامات بهداشتی چین امروز سه شنبه گزارش کردند در شبانه روز گذشته ۸۹ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور شناسایی شده است که از این تعداد سه مورد آن داخلی و بقیه وارداتی است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا از کمیسیون ملی بهداشت چین، همچنین در ۲۴ ساعت گذشته سه فرد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در این کشور شناسایی شده است در همین حال هیچ فوتی در این مدت گزارش نشده است.

گزارش می افزاید در شبانه روز گذشته نیز ۷۵ بیمار از بیمارستان و مراکز درمانی مرخص شده اند در حالی که شمار افرادی که دارای وضعیت بحرانی و وخیم هستند از ۵ نفر به ۱۱۶ نفر افزایش یافته است.

کمیسیون ملی بهداشت چین اعلام کرد شمار مبتلایان وارداتی تا کنون به یک هزار و ۴۶۴ تن رسیده است که از این تعداد ۵۵۹ تن از بیمارستان مرخص شده و وضعیت ۳۷ تن نیز بحرانی است.

در همین حال مقامات بهداشت چین گزارش کردند در ۲۴ ساعت ۵۴ ناقل خاموش شناسایی کرده اند که از این تعداد ۵ مورد آنها وارداتی بوده است، در حال حاضر یک هزار و ۵ بیمار ناقل خاموش تحت نظارت پزشکی هستند که از این تعداد ۲۳۷ تن آنها از خارج وارد چین شده اند.

آمارها حاکی است شمار افراد مبتلا به کرونا در چین تا کنون به ۸۲ هزار و ۲۴۹ تن و شمار جان باختگان هم به سه هزار و ۳۴۱ تن رسیده است در همین حال ۷۷ هزار و ۷۳۸ تن نیز درمان شده اند.

شیوع ویروس کرونا معروف به «کووید ۱۹»  برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.  

شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا صبح امروز دوشنبه در سراسر جهان به یک میلیون و ۹۲۴ هزار تن رسیده است آمار جان باختگان هم ۱۱۹ هزار و ۶۸۶ تن گزارش شده است در حالی که ۴۴۵ هزار نفر هم بهبود یافته‌اند.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید