تلفات انگلیس ۱۵ درصد بیشتر از رقم اعلامی است

کدخبر: ۳۳۲۸۹۳
اقتصادنیوز؛ تحقیقات یک مؤسسه انگلیسی نشان می‌دهد رقم واقعی جان‌باختگان انگلیسی ویروس کرونا، بیشتر از چیزی است که دولت اعلام کرده است.
تلفات انگلیس ۱۵ درصد بیشتر از رقم اعلامی است

 به کزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اداره «دفتر ملی آمار» در دولت انگلیس امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد شمار کسانی که بر اثر ابتلا به ویروس «کووید۱۹» در این کشور جان خود را از دست داده‌اند، احتمالا ۱۵ درصد بیشتر از آماری است که به صورت روزانه منتشر می‌شود.

 

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، بر اساس آماری که این اداره امروز منتشر کرد، تا تاریخ سوم آوریل (یازده روز پیش) تعداد ۶۲۳۵ نفر در کشورهای انگلیس و ولز بر اثر ابتلا به ویروس کرونا فوت کرده‌اند.

«نیک استریپ» یکی از متخصصان علم آمار در این اداره می‌گوید: «وقتی به داده‌ها در انگلیس نگاه می‌کنیم، ۱۵ درصد بیشتر از ارقامی است که سرویس سلامت عمومی [بریتانیا] از فوتی‌های کووید۱۹ ارائه کرده است که شامل موارد مشکوک نیز می‌شود».

به نوشته رویترز، بر خلاف داده‌های منتشر شده از سوی دولت انگلیس که فقط تلفات در بیمارستان‌ها را نشان می‌دهد، این آمار اختلاف ۱۵ درصدی شامل جان‌باختگان در دیگر مناطق از جمله منازل، آسایشگاه‌ها و خانه‌های سالمندان می‌شود.

بر اساس اعلامی تا کنون در انگلیس ۸۸۶۲۱ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و ۱۱۳۲۹ مورد فوتی نیز بر اثر ابتلا به آن گزارش شده است.

«دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس نیز امروز گفت که با توجه به تداوم شیوع بیماری در این کشور و روند افزایشی تعداد ابتلا و مرگ، قرنطینه اجباری و وضعیت منع آمد و شد در انگلیس به زودی برداشته نمی‌شود.

به نوشته وبگاه «ایندیپندنت»، راب که به دلیل بیماری «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس مسئولیت‌های او را برعهده گرفته، توضیح داد به دلیل ارزیابی‌های مبنی بر عبور نکردن این کشور از پیک شیوع کرونا، در جلسه این هفته مدیریت بحران دولت انگلیس مقررات ویژه قرنطینه‌ای لغو نخواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید