طغیان کرونا در دو روستای رامشیر

کدخبر: ۳۳۳۱۶۷
اقتصادنیوز: استاندار خوزستان گفت: در دو روستای رامشیر شاهد طغیان بیماری بوده ایم که مسئولان مربوطه در بخش روستایی لازم است بیش از پیش مراقبت داشته باشند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا امروز چهارشنبه به ریاست غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و با حضور فرمانداران و مسئولان عضو این ستاد در محل سالن جلسات اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان برگزار شد.

استاندار خوزستان در این نشست ضمن تبریک فرا رسیدن روز ارتش گفت: در مکان هایی که ویروس در حال انتشار است تعداد جمعیت، تراکم، سرعت و میزان ابتلا در تصمیم گیری ها مهم است.

وی افزود: با وجودی که خوزستان ۶ درصد از جمعیت کشور را تشکیل میدهد ۱.۵ درصد جمعیت مبتلایان در کل کشور را به نام خود ثبت نموده است.

ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ادامه داد: دو صدم درصد جمعیت استان تا امروز مبتلا شده اند؛ این شرایط به سادگی به دست نیامده بلکه زحمات شبانه روزی مسوولان، اطلاع رسانی ها و هشدارهایی که رسانه ها داشتند موجب شده شرایط کنترل شده فعلی بدست آید.

شریعتی یادآور شد: امروز که وارد مرحله شروع فعالیت های اجتماعی و اقتصادی شده ایم لازم است شناسایی بیماران دقیق تر، سریع تر و به شکل هوشمندانه انجام شود که البته متاسفانه در این چند روز اخیر آنچنان که باید و شاید به این صورت عمل نکرده ایم و به نظر می رسد برخی مسوولان خسته شده اند و این خوب نیست.

استاندار خوزستان توضیح داد: من زحمات شبانه روزی شما را ارج مینهم اما بالاخره باید کار را تا انتها انجام دهیم؛ اگر کوتاهی کنیم با بروز انفجار و افزایش لجام گسیخته مبتلایان مواجه شده و همه زحمات به هدر خواهد رفت که شرایط امروز رامشیر و جهش شدید مبتلایان در چند روز گذشته در این شهر مصداق عینی و نمونه ملموس این واقعیت است و میطلبد که مسئولان و فرمانداران دقت لازم را متناسب با شرایط روز با جدیت داشته باشند.

شریعتی اظهار کرد: متاسفانه در دو روستای رامشیر شاهد طغیان بیماری بوده ایم که مسئولان مربوطه در بخش روستایی لازم است بیش از پیش مراقبت داشته باشند. فرمانداران باید حساسیت ویژه داشته باشند و کوتاهی مسوولان پایین دستی بر عهده فرماندار است.

استاندار خوزستان تاکید کرد: امروز مهمترین کار شما مبارزه با کرونا است؛ تا یک ماه پیش ما سه مشکل داشتیم یکی هجوم ملخ بود که با توجه و همت مسوولان شاهد خسارت نبودیم، یکی سیل های احتمالی بود که خوشبختانه با تمهیدات صورت گرفته و به لطف الهی از این نظر خسارتی نداشتیم اما کرونا همچنان گریبان ما را گرفته است و توجه جدی در این خصوص لازم است.

شریعتی توضیح داد: در عین حال برخی از فعالیت ها همچون دروی محصولات کشاورزی و تامین قوت روزانه مردم امکان توقف ندارد اما حتما دستورالعمل ها و حداکثر دقت در فاصله گذاری ها انجام شود.

استاندار خوزستان اضافه کرد: خوشبختانه شرایط خوبی در بخش کشاورزی داریم تا دو ماه آینده بیش از ۵ میلیون تن محصول کشاورزی برداشت خواهیم کرد. از جمله بیش از ۱.۵ میلیون تن گندم و صد هزار تن کلزا برداشت می شود که این ها خبرهای خوب و بارقه های امید است اما باید مراقب باشیم سلامت کشاورزان به خطر نیوفتد.

شریعتی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم به روزی برسیم که کنترل کار از دستمان خارج شده و زمین گیر شویم اظهار داشت: خیلی از اصناف کارت سلامت نگرفته اند و شروع به فعالیت کردند و حتما این موارد باید توسط صمت و تعزیرات حکومتی پلمپ شده و هیچ کس بدون ثبت‌نام در سامانه وزارت بهداشت حق بازگشایی ندارد.

استاندار خوزستان بیان کرد: خوشبختانه دستگاه قضایی هم جدیت و مداومت خوبی داشته و وظیفه خود میدانم از دادگستری و دادستانی محترم تشکر کنم. نیروی انتظامیف پلیس راه، بسیج و ارتش نیز همکاری و همراهی خوبی داشته اند.

رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا تصریح کرد: در صورت لزوم در برخی از شهرها و مناطق به صورت منطقه ای تصمیم میگیریم از جمله رامشیر که باید همچنان در شرایط قرنطینه بماند تا شرایطش به وضعیت با ثبات برسد.

شریعتی گفت: برای خرمشهر، اندیمشک و شوشتر شرایط خاصی پیش آمد اما با تمهیدات ویژه شرایط کنترل شد.

استاندار خوزستان عنوان کرد: دهیار و بهورز و بسیج در مناطق روستایی باید به شکل اضلاع یک مثلث به صورت هماهنگ فعالیت موثر در پیشگیری و کنترل کرونا داشته باشند.

وی بیان کرد: پیش‌بینی های لازم از سوی علوم پزشکی انجام شود همچنین دستگاه ها موارد خود را با این نهاد مطرح کنند تا در جلسات ستاد کرونا مطرح و تصمیم گیری شود.

استاندار با بیان اینکه گروه های جهادی همچنان کار خود را بویژه در روستا ادامه دهند اظهار داشت: اگر مناطق یا شهرهایی در شرایط اوج ابتلا باشند باید به صورت منطقه ای تمهیدات ویژه ای به کار گرفته شود. از جمله دو شهر رامشیر و هفتگل که تمهیدات سختگیرانه در این دو شهر را همچنان ادامه خواهیم داد.

وی توضیح داد: در عین حال که تصمیمات ستاد ملی برای ما لازم الاجراست اما مناطقی که شرایط حاد و بحرانی دارند تمهیدات ویژه در این نقاط انجام میشود.

شریعتی در پایان گفت: در عین حالی که باید با این وضعیت و شرایط زندگی کنیم اما نباید به گونه ای عمل کنیم که آمار مبتلایان به شکل کنترل نشده و خارج از توان و بضاعت بیمارستان ها و مراکز درمانی افزایش یابد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید