زندگی عادی در ترکیه، شاید پس از ماه رمضان

کدخبر: ۳۳۴۱۴۰
اقتصادنیوز : رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد دولت در نظر دارد تا اواخر ماه می (پایان ماه رمضان) قوانین قرنطینه و محدودیت‌های سختگیرانه‌تری به منظور مهار کرونا در کشور اعمال کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ، رجب طیب اردوغان گفته کشورش دوران اوج شیوع ویروس همه‌گیر کرونا را پیش رو خواهد داشت و برای بازگشت به زندگی عادی و اتمام محدودیت‌ها در این کشور باید تا پایان ماه رمضان (اواخر ماه می) صبر کرد.

تعداد کل موارد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در ترکیه از مرز ۹۵ هزار نفر عبور کرده است. شمار قربانیان کرونا در ترکیه نیز به مرز دو هزار و ۲۶۰ تن نزدیک شده است. دولت ترکیه به منظور جلوگیری از گسترش هرچه بیشتر این ویروس در کشور تدابیر سختگیرانه‌تری را اتخاذ کرده است.

رجب طیب اردوغان در یک کنفرانس خبری گفت: «از زمان جنگ جهانی دوم، این بیماری همه‌گیر تبدیل به بزرگترین بحران بشر شده است.»

وی اعلام کرد که هدف دولت برای مهار این بیماری اعمال حداکثر محدودیت‌ها و اقدامات پیشگیرانه در ماه مبارک رمضان است که پس از تعطیلات (در پایان ماه رمضان) به خواست خداوند متعال مردم ترکیه به زندگی عادی باز خواهد گشت.»

پس از اجرای سختگیرانه دستور «در خانه بمانید» توسط دولت ترکیه طی دو هفته گذشته، اردوغان اعلام کرد که از روز پنج‌شنبه در ۳۱ شهر ترکیه به مدت چهار روز قرنطینه اعمال خواهد شد.

روز پنجشنبه یکی از تعطیلات ملی در ترکیه است و روز جمعه آغاز ماه مبارک رمضان اسلامی است. به گفته مقامات ترکیه در روزهای پنجشنبه و جمعه تمام فروشگاه‌های مواد غذایی تا ساعت ۲:۰۰ بعدازظهر به منظور خرید مایحتاج مردم باز خواهند بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید