هشدار فرمانده عملیات مقابله با کرونا درتهران؛ به مردم پیام غلط ندهیم

کدخبر: ۳۳۴۴۵۳
اقتصادنیوز: فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران گفت: متاسفانه کنترل و یا کاهش بار بیماری کووید ۱۹ پیام غلطی است که به مردم رسیده و اگر چنانچه در برخی شهرها آمارهایی از کاهش کرونا به گوش می رسد، نباید تصور کنیم که به طور کلی بیماری ریشه‌کن شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا علیرضا زالی ضمن ابراز نگرانی از افزایش میزان ترددها و سفرهای بین استانی افزود: با وجود انجام ترددهای غیر ضروری و تفریحی در سطح شهر و افزایش مسافرت‌ها قطعا با افزایش بار بیماری روبرو خواهیم بود.

او ادامه داد: ماه مبارک رمضان فرصت بسیار مناسبی برای تغییر روند زندگی مردم و کنترل کرونا است.
زالی کرونا را ویروسی فریبنده و خطرناک دانست و خاطرنشان کرد: باید ملاحضات بهداشتی با قوت و جدیت همچنان ادامه داشته باشد.
فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران گفت: در تهران ۳۱۳ مورد جدید بیماری کرونا در بخش‌های عادی و ۸۶ نفر نیز در بخش های ویژه بستری شده اند و ۴۶۲ بیمار نیز از مجموع بیمارستانهای تهران ترخیص شده اند.
وی از افزایش که ۱,۵ درصدی آمار مبتلایان خبر داد و افزود: این مهم نشان دهنده شیب نسبتا ملایم مبتلایان به کروناست.
زالی در ادامه با اشاره به افزایش ۱۱ درصدی بهبودیافتگان در بیمارستانهای کلان شهر تهران، توضیح داد: اگر چنانچه ترددهای غیر ضروری در سطح شهر افزایش یابد ممکن است با افزایش آمار مواجه شویم.
فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهرتهران با بیان اینکه ناقلین بدون علامت گروه‌های پرخطر انتشار بیماری کرونا محسوب می شوند، افزود: حتی در افرادی که از بیمارستانها هم مرخص می شوند، درمان قطعی سه تا چهار هفته زمانبر خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه در بیماری‌های اپیدمیولوژیک گمانه زنی های فراوانی مبنی بر واکنش های مختلف ویروس وجود دارد، گفت: احتمال افزایش ترددها با تند شدن بار بیماری کرونا وجود دارد.
زالی از برنامه ریزی برای نحوه فعالیت ادارات و ارائه پیشنهادات برای ناوگان حمل و نقل عمومی برای کنترل و ریشه کنی کرونا در تهران خبر داد و افزود: ماه مبارک رمضان فرصت بسیار مناسبی برای تغییر روند زندگی مردم و کنترل کرونا خواهد بود.
فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های کاری مختلف در شیفت‌های شب و یا بعدازظهر را راه برون رفتی برای کاهش ترددها خواهد بود.
به گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از روز چهارشنبه تا امروز پنجشنبه ۴ اردیبهشت و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۰۳۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۸۷۰۲۶ نفر رسید.
متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۴۸۱ نفر رسید و خوشبختانه تا کنون ۶۴۸۴۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.
همچنین ۳۱۰۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
یادآور می شود تاکنون ۳۸۹ هزار و ۵۰۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید