بحران جدید در یمن؛ اعلام خودمختاری نیروهای مورد حمایت امارات!

کدخبر: ۳۳۴۷۲۱
اقتصادنیوز: شورای انتقالی جنوب یمن که از حمایت امارات متحده عربی برخوردار است، در استان های جنوبی یمن حکومت خودمختار اعلام کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شبکه خبری المیادین، این شورا ضمن اعلام خودمختاری در عدن و دیگر استان های جنوبی یمن، خاطرنشان کرد که وضعیت فوق العاده از شنبه شب به مرحله گذاشته شده است.

اقدام شورای انتقالی جنوب یمن در پی ادامه اختلاف با دولت عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن است که از سوی عربستان حمایت می شود.

شورای انتقالی جنوب یمن پیش از این به مقامات دولت مستعفی اجازه برگزاری جلسات و نشست در شهر عدن را نداده بود، مسأله‌ای که دولت منصور هادی آن را تلاش امارات برای به شکست کشاندن توافق ریاض تفسیر کرد.

این شورا هفته گذشته نیز اعلام کرد، وقوع جنگ با نیروهای مورد حمایت سعودی بسیار نزدیک شده و ما در حال دورشدن از رسیدن به یک توافق سیاسی پایدار هستیم.

شورای انتقالی جنوب یمن در سال ۲۰۱۷ پس از برکناری «عیدروس الزبیدی» استاندار پیشین عدن با حمایت ابوظبی تشکیل و هدف آن استقلال مجدد بخش جنوبی یمن اعلام شد.

ائتلاف کشورهای عربی به سرکردگی عربستان از ۲۶ مارس۲۰۱۵ (فروردین ۹۴) به بهانه بازگرداندن منصور هادی به قدرت یمن را هدف حمله‌های خود قرار داده‌اند. این در حالی است که پس از گذشت بیش از پنج سال از این جنگ، ائتلاف سعودی هیچ دستاوردی در یمن کسب نکرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید