توجیه جدید ترامپ برای سهل‌انگاری در مقابل کرونا؛ به من گفتند چیز خطرناکی نیست

کدخبر: ۳۳۵۹۹۹
اقتصادنیوز؛ دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با رد هشدارهای نهادهای اطلاعاتی این کشور درخصوص ویروس کرونا گفت، آن‌ها گفته بودند این بیماری خطرناک نیست.
توجیه جدید ترامپ برای سهل‌انگاری در مقابل کرونا؛ به من گفتند چیز خطرناکی نیست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ دونالد ترامپ بامداد دوشنبه در حساب توئیتری خود نوشت: «[مأموران] اطلاعاتی فقط به من گزارش دادند که درست گفته‌ام و تا ماه ژانویه و درست قبل از این‌که [پروازهای] چین به آمریکا را ممنوع کنم، موضوع ویروس کرونا را پیش نکشیدند».

رئیس جمهور آمریکا افزود: «آن‌ها درباره این ویروس فقط به شکلی حرف زدند که اصلاً چیز تهدیدکننده‌ای نیست».

به نظر می‌رسد این اظهارات ترامپ واکنشی به گزارش شبکه «اِی‌بی‌سی» باشد که در آن گفته شده نهادهای اطلاعاتی آمریکا هفته‌ها به ترامپ درباره ویروس کرونا هشدار داده بودند.

ترامپ در توئیت دیگری نوشت: «رسانه‌های جعلی باز هم مثل همیشه غلط متوجه شده‌اند و من با لغو زودهنگام پروازهای چین به کشورمان جان ده‌ها هزار نفر را نجات دادم».

این در حالی است که پیش از لغو سفرهای چین به آمریکا در ماه ژانویه (دی)، چینی‌ها تمام پروازهای خارجی خود را لغو کرده بودند.

یک منبع نظامی به اِی‌بی‌سی گفت، در گزارشی که ارتش آمریکا در ماه نوامبر (آذر) منتشر کرد «تحلیل‌گران به این جمع‌بندی رسیدند که این (شیوع ویروس کرونا) می‌تواند فاجعه‌آمیز باشد».

پاسخ کند دولت ترامپ به شیوع ویروس کرونا در آمریکا به بحرانی جدید در این کشور تبدیل شده است. رئیس جمهور آمریکا بارها تلاش کرده برای این کم‌کاری مقصر دیگری بیابد و علاوه بر نهادهای اطلاعاتی، سازمان جهانی بهداشت و دولت چین را به عدم اطلاع‌رسانی صحیح درباره کووید-۱۹ متهم کرده است.

در حال حاضر کشور آمریکا با نزدیک به یک میلیون و دویست هزار مبتلا به ویروس کرونا، با اختلاف چشمگیری نسبت به دیگر کشورها، بزرگ‌ترین مرکز شیوع این بیماری در جهان است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید