ورود سامانه جدید بارشی به کشور

کدخبر: ۳۳۶۱۰۱
اقتصادنیوز : کارشناس هواشناسی گفت: روز سه شنبه با ورود سامانه جدید بارشی، بارش در مناطق شمال غرب و غرب کشور آغاز می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت و گو با  خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت آب و هوای کشور اظهار کرد: امروز در استان‌های خراسان شمالی و خراسان رضوی و بخش‌هایی از شمال غرب بارش پراکنده خواهیم داشت.

وی افزود: آسمان اکثر مناطق کشور صاف تا کمی ابری همراه با افزایش نسبی دما است.

رفیعی از ورود سامانه جدید بارشی خبر داد و گفت: روز سه شنبه با ورود سامانه بارشی از شمال غرب و غرب به کشور بتدریج بارش در این مناطق آغاز خواهد شد.

این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: روز چهارشنبه با تقویت سامانه بارشی گستره فعالیت آن علاوه بر شمال غرب و غرب به کشور در استان‌های واقع در جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های البرز مرکزی و نیمه غربی سواحل دریای خزر کشیده خواهد شد که پیامد این سامانه بارش باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش به صورت تگرگ خواهد بود.

به گفته وی، امروز برای بخش‌هایی از استان‌های البرز، قزوین، تهران، سمنان، قم، مرکزی، سیستان و بلوچستان، اصفهان، یزد، کرمان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

رفیعی افزود: طی روز‌های سه شنبه و چهارشنبه برای غرب، جنوب غرب، مرکز، جنوب و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید گاهی گرد و غبار پیش بینی می‌شود.

آسمان تهران صاف تا کمی ابری است

وی درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران بیان کرد: امروز آسمان تهران صاف تا کمی ابری گاهی با وزش باد همراه است.

این کارشناس سازمان هواشناسی در پایان از افزایش دما در تهران خبر داد و گفت: امروز حداکثر دمای تهران ۲۵ درجه و فردا ۲۸ درجه بالای صفر است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید