همه گیری کووید 19 ادامه دارد

کدخبر: ۳۳۷۶۳۲
اقتصادنیوز : یک مقام وزارت بهداشت درباره همه گیری بیماری کووید ۱۹ در کلان شهر تهران گفت: اینکه همه گیری این بیماری را طی کرده ایم دور از ذهن است و مطالعه و شاخص‌ها ، این موضوع را نشان نمی‌دهد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  صدا و سیما، آقای حسین عرفانی رئیس اداره مراقبت بیمار‌های واگیر وزارت بهداشت در ارتباط تصویری با تحریریه بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما  درباره همه گیری بیماری کووید ۱۹ در کلان شهر تهران افزود: شاخص‌ها نشان می‌دهد که یک نفر عامل بیماری می‌تواند به طور متوسط چند نفر را آلوده کند. با توجه به سه ماه از گذشت همه گیری بیماری کووید ۱۹ در کشور، شاخص‌ها نشان می‌دهد مناطق مختلف کلان شهر تهران، الگوی ثابت بیماری را ندارند و همچنان خطر این بیماری را در اقصی نقاط کشورمان به ویژه در کلان شهر تهران داریم.

آقای عرفانی افزود: خطر، کامل برطرف نشده و موج همه گیری بیماری کووید ۱۹ در تهران همچنان برقرار است و رعایت نکات پیش گیری به مردم توصیه می‌شود.

وی با اشاره به مشارکت خوب مردم، اضافه کرد: بیشتر مردم توصیه‌های وزارت بهداشت را جدی گرفتند و رعایت کردند.

رئیس اداره مراقبت بیمار‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه هماهنگی بین بخشی هم خوب بوده است، گفت: از مقام معظم رهبری تا دولت، قوه قضاییه، قوه مقننه، نیرو‌های نظامی و انتظامی، تمام قد در مبارزه با کووید ۱۹ حضور یافتند.

آقای عرفانی با اشاره به اینکه بیماری کووید ۱۹ بیماری جهان گیر است، اضافه کرد: این بیماری در کشورمان تا حدودی سیر کاهشی دارد، اما به این معنی نیست که کامل کنترل شده باشد و تا زمانی که این بیماری در جهان وجود دارد خطر نفوذ دوباره و انتشار سریع آن همچنان باقی است.

رئیس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: عدد مولد پایه نشان می‌دهد در ابتدای همه گیری، یک فرد به طور متوسط چند نفر را می‌تواند آلوده کند. با در نظر گرفتن مسائلی که در مبارزه با این بیماری وجود داشته است روی این شاخص تاثیر می‌گذارد و اکنون این شاخص به حدود یک نزدیک شده است، اما این کاهش، یک عدد موقت است و به راحتی ممکن است تحت الشعاع، قرار گیرد و دوباره افزایش بیماران را شاهد باشیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید