بیانیه اتحادیه اروپا علیه طرح اشغالگرانه اسرائیل؛ الحاق کرانه باختری مغایر قوانین بین‌المللی است

کدخبر: ۳۳۸۳۱۰
اقتصادنیوز؛ «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن محکومیت برنامه الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی، خواستار عقب‌نسینی اسرائیل از این اقدام مغایر قوانین بین‌المللی شد.
بیانیه اتحادیه اروپا علیه طرح اشغالگرانه اسرائیل؛ الحاق کرانه باختری مغایر قوانین بین‌المللی است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در بیانیه‌ای از دولت جدید اسرائیل خواست از برنامه‌های الحاق بخش‌هایی از سرزمین‌های اشغالی فلسطین که منشاء نگرانی عمیق است عقب‌نشینی کند. 

دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا گفت: ما از اسرائیل می‌خواهیم از هر تصمیم یکجانبه‌ای که منجر به الحاق هر قلمروی از فلسطین اشغالی می‌شود خودداری کند.

او تصریح کرد که این اقدام مغایر قوانین بین‌المللی است.

بورل با ابراز نگرانی عمیق اتحادیه اروپا از برنامه‌های اسرائیل برای الحاق بخش‌هایی از خاک سرزمین‌های اشغالی فلسطین تاکید کرد: حقوق بین‌الملل ستونی اساسی برای برقراری نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین است.

جوزپ بورل

همچنین به نوشته تارنمای «منارا» (Menara)، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تاکید دوباره بر تعهد این‌ نهاد به یافتن راه‌حلی برای مناقشه اسرائیل و فلسطین معتقد است تنها راه صلح و ثبات‌ پایدار در منطقه، در نظر گرفتن قدس به عنوان پایتخت هر دوی آنهاست.

وی افزود: در این چارچوب، اتحادیه اروپا و کشورهای عضو تاکید دارند بدون توافق دو طرف، هیچ تغیری در مرزهای ۱۹۶۷ را به رسمیت نمی‌شناسند.

مقام‌های رژیم اسرائیل در ماه‌های اخیر و در مناسبت‌های مختلف اعلام کردند که درصدد الحاق مناطق وسیعی از خاک کرانه باختری به اسرائیل هستند.  

سازمان آزادیبخش فلسطین اوایل ماه آوریل (فروردین) اعلام کرد، در حالی که جهان درگیر بحران کروناست، آمریکا و رژیم اسرائیل در آستانه توافق در خصوص نقشه شوم اشغال مناطق کرانه باختری هستند.  

همچنین برخی کشورهای اروپایی تهدید کرده‌اند در صورت اجرای تصمیم رژیم اسرائیل برای الحاق کرانه باختری، اساس روابط خود با تل آویو را تغییر خواهند داد.

سازمان ملل متحد اعلام‌کرده این خطر وجود دارد که با این اقدام، هر امیدی برای رسیدن به صلح میان فلسطینی‌ها و اسرائیل از بین برود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید