۹۰میلیون پوندِ بربادرفته؛ واکسن انگلیسی کرونا جواب نداد

کدخبر: ۳۳۸۳۱۷
اقتصادنیوز؛ واکسنی که محققان دانشگاه آکسفورد برای مقابله با ویروس کرونا توسعه داده و تا کنون ۹۰ میلیون پوند خرج روی دست دولت انگلیس گذاشته، احتمالا نمی تواند گسترش این ویروس مرگبار را کنترل کند.
۹۰میلیون پوندِ بربادرفته؛ واکسن انگلیسی کرونا جواب نداد

به گزارش اقتصادنیوز  به نقل از مهر؛ واکسنی که محققان دانشگاه آکسفورد برای مقابله با ویروس کرونا توسعه داده اند از ابتلای میمون های رزوس به کووید۱۹ جلوگیری نکرده است. به گفته کارشناسان ممکن است واکسن کرونایی که توسط محققان دانشگاه آکسفورد توسعه یافته از ابتلای افراد به این ویروس جلوگیری نکند.

دیلی میل نوشت آخرین آزمایش های واکسن دانشگاه آکسفورد روی میمون های رزوس ماکاک نشان می دهد ویروس موجود در بینی حیواناتی که دوزی از آن را دریافت کرده اند به همان اندازه میمون هایی است که واکسینه نشده اند.

این امر حاکی از آن است که درمان مذکور که تاکنون ۹۰ میلیون پوند سرمایه از دولت انگلیس دریافت کرده، احتمالا نمی تواند گسترش این ویروس مرگبار را کنترل کند.

البته گزارش های اولیه حاکی از آن است که واکسن مذکور تا حدودی در برابر کووید۱۹ ایمنی ایجاد می کند. همچنین این درمان اجازه نمی دهد ویروس به اعماق ریه ها برسد.

واکسن مذکور ChAdOx۱nCov-۱۹ نام دارد و هم اکنون نخستین مرحله آزمایش های بالینی آن در حال اجرا است.

در گزارشی در نشریه فوربس آمده است: تمام میمون های واکسینه شده در دانشگاه آکسفورد هنگامیکه در برابر ویروس قرار گرفتند، به آن مبتلا شدند. هیچ تفاوتی در میزان آر ان ای ویروسی ردیابی شده در میمون های واکسینه شده در مقایسه با میمون های واکسینه نشده وجود ندارد. به عبارت دیگر تمام حیوانات واکسینه شده به ویروس مبتلا شدند.

جان بال استاد بیولوژی مولکولی در دانشگاه ناتینگهام می گوید: مقدار ژنوم ویروس ردیابی شده در بینی میمون های واکسینه شده و نشده، ردیابی شده است و این امر ما را نگران می کند.

او می افزاید:اگر این امر مشابه چیزی باشد که در بدن انسان اتفاق می افتد،احتمال ابتلای افراد واکسینه شده به کووید۱۹ و انتشار آن وجود دارد. این امر به گسترش ویروس در سراسر اجتماع منجر می شود.

از سوی دیگر النور رایلی استاد ایمونولوژی و بیماری های عفونی در دانشگاه ادینبرا می گوید: در این فرایند تعداد آنتی بادی های تولید شده برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کافی نبوده است.

او می افزاید: اگر نتایج مشابهی در انسان ها نیز دیده شود، احتمالا واکسن به طور جزیی از ابتلا به این عفونت در دریافت کننده جلوگیری می کند اما احتمال انتقال ویروس به افراد دیگر کم نمی شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید