مقام دولتی تایلند اعلام کرد؛

موفقیت آزمایش واکسن کرونا روی موش‌ها

کدخبر: ۳۳۸۵۳۰
اقتصادنیوز؛ یک مقام عالی رتبه تایلندی روز چهارشنبه گفت که کشورش انتظار دارد واکسن کرونا پس از دستیابی به نتایج موفق آزمایش آن روی موش‌ها، سال آینده برای استفاده آماده شود.
 موفقیت آزمایش واکسن کرونا روی موش‌ها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شفقنا؛ «تائوسین ویسانووتین» سخنگوی مرکز مدیریت بحران «کووید-۱۹» وابسته به دولت تایلند با اشاره به این موضوع گفت: تایلند هفته آینده آزمایش واکسن کرونای ساخت این کشور را روی میمون ها پس از موفقیت آن روی موش ها آغاز خواهد کرد و به احتمال زیاد استفاده از این واکسن تایلندی سال آینده در دسترس باشد.

تعداد مبتلایان کرونا در تایلند به ۲۰۳۴ نفر رسیده که از این تعداد ۵۶ نفر جان باخته اند.

در حال حاضر تولید بیش از ۱۰۰ واکسن احتمالی ویروس کرونا در جهان در حال انجام است که برخی از آنها وارد مرحله آزمایش های بالینی شده است اما سازمان بهداشت جهانی در آوریل گذشته به صراحت اعلام کرد که تولید چنین واکسنی دست کم ۱۲ ماه به طول می انجامد.

این واکسن ها، سلول های بدن را تحریک می کنند تا مواد مولکولی موجود روی سطح ویروس تولید کند و  این مواد مولکولی به نوبه خود سیستم ایمنی بدن را تحریک می کند تا نقش خود را در برابر ویروس ایفا کنند.

داده های اولیه شرکت آمریکایی مودیرنا در روز دوشنبه نشان داد که واکنس این شرکت، در گروه کوچکی از داوطلبان سالم، آنتی بادی تولید کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید