آمریکا املاکش در هنگ‌کنگ را به فروش می‌رساند

کدخبر: ۳۴۰۳۰۸
با افزایش تنش میان ایالات متحده و چین، واشنگتن املاک و مستغلات خود در هنگ کنگ را به فروش می‌رساند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اسپوتنیک، بلومبرگ با استاد به یک منبع در وزارت امور خارجه ایالات متحده اعلام داشت که دولت آمریکا به دلیل افزایش تنش با چین از املاک و مستغلات لوکس خود در هنگ کنگ رهایی می‌یابد.

وزارت خارجه آمریکا در این خصوص به بلومبرگ اعلام نمود: دفتر وزارت امور خارجه برای بهره برداری از ساختمان های خارج از کشور مرتباً املاک دولت آمریکا را در خارج از کشور به عنوان بخشی از برنامه جهانی سرمایه گذاری به صورت مجدد بررسی می‌کند. خاطرنشان می شود که در حال حاضر چندین عمارت متعلق به آمریکا در حال فروش است. که ارزش کل آنها 1،300،000،000 دلار برآورد شده است.

پیش از این، دولت چین لایحه امنیت ملی برای هنگ کنگ را به تصویب رسانید. این قانون ممنوعیت فعالیت‌های خرابکارانه و جدایی طلبانه و از بین بردن بخشی از جنبش‌های مخالف را فراهم می کند. دولت هنگ کنگ باید قانون امنیت ملی را تدوین می‌کرد، اما پکن این مسئله را در سطح پارلمان ملی حل نمود. این موضوع مجددا اعتراضات گسترده‌ای را در منطقه خودمختار هنگ کنگ برانگیخت و صدها نفر در این راستا دستگیر شدند. مقامات ایالات متحده از تصویب این لایحه ابراز نارضایتی نموده و چین را به دلیل محدود کردن استقلال هنگ کنگ تهدید به تحریم کردند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید