تغییر نظر عجیب پزشکی قانونی درباره مرگ جرج فلوید!

کدخبر: ۳۴۰۷۴۳
اقتصادنیوز: گزارش جدید کالبدشکافی نهایی «جرج فلوید» سیاهپوست آمریکایی کشته شده توسط پلیس، موید آن است که علت مرگ او خفگی نبوده، بلکه ایست قلبی بوده است.
تغییر نظر عجیب پزشکی قانونی درباره مرگ جرج فلوید!

به گزارش اقتصادنیوز شبکه خبری سی‌ان‌ان بامداد پنجشنبه گزارش داد که پزشکی قانون شهرستان هنه‌پین در ایالت مینه‌سوتا پس از کالبدشکافی نهایی جسد «جورج فلوید» نتایج متفاوت از آنچه پیشتر در کالبدشکافی اولیه گفته شده بود، اعلام کرد.

در کالبدشکافی که به درخواست خانواده فلوید انجام شد، اعلام شده بود که وی به علت خفگی ناشی از فشار زانو روی گردن و نرسیدن خون به مغز جان باخته است، اما در کالبدشکافی نهایی علت مرگ «ایست قلبی» اعلام شده است.

گزارش جدید گفته است که گلوی فلوید در اثر فشار زانوی «درک چاوین» مامور سابق پلیس تحت فشار قرار گرفته، اما این موضوع علت مستقیم مرگ وی نبوده است.

این گزارش همچنین گفته است که خراش‌های و برش‌های متعددی در سر، صورت، دهان، شانه‌ها، بازوها و پاهای فلوید بوده، اما هیچ شواهدی حاکی از اینکه اینها عامل مستقیم مرگ وی بوده باشد، یافت نشده است.

گزارش جدید همچنین حاکی است که فلوید بیماری قلبی و سابقه فشار خون بالا داشته و اخیرا آزمایش کرونای او مثبت بوده است؛ اگرچه نشان‌دهنده علت مستقیم مرگ وی نیست.

چاوین، افسر سابق پلیس، هفته گذشته پس از بازداشت فلوید، زانوی خود را بر گردن وی نهاد و فشار را بر او تا حدی بالا برد که راه نفس کشیدن را بر او بست و تا بیش از هشت دقیقه بدون توجه به درخواست فلوید این کار خود را ادامه داد.  

فلوید پس از انتقال به بیمارستان درگذشت؛ اما این رفتار نژادپرستانه از دیدگان مردم و شبکه‌های اجتماعی پوشیده نماند تا این وحشیگیری را همه جهانیان شاهد باشند و فریاد اعتراض‌ها علاوه بر آمریکا به کشورهای دیگر نیز کشیده شود.  

آمریکا در ۹ روز گذشته از مرگ فلوید شاهد اعتراض‌ها و تظاهرات گسترده در ده‌ها شهر و ایالت خود بوده که در موارد متعددی به خشونت کشیده شده است. در روزهای اولیه در برخی شهرهای این کشور معترضان دست به غارت و تخریب اموال عمومی و مردم زدند.

در بسیاری از موارد نیز پلیس آمریکا تظاهرات مسالمت‌آمیز را به خشونت کشیده و به ضرب‌وشتم، بازداشت و شلیک به سوی معترضان پرداخت. در این ناآرامی‌ها، تاکنون هزاران نفر بازداشت شده و ۱۳ تن در اثر تیراندازی جان خود را از دست داده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید