ابهام در برگزاری مسابقات المپیک ژاپن

کدخبر: ۳۴۱۴۰۸
اقتصاد نیوز:یک مسئول رده بالای المپیک اعلام کرد مطمئن نیست که این بازی‌ها سال آینده برگزار شود.
ابهام در برگزاری مسابقات المپیک ژاپن

به گزارش اقتصاد نیوز، توشیاکیو اندو یکی از معاونان توکیو ۲۰۲۰ عنوان کرد انتخاب ورزشکاران در حدود ماه مارس آینده یک چالش بزرگ خواهد بود و کمیته برگزارکننده باید با توجه به اوضاع در آن زمان تصمیماتی بگیرد.  

اندو ۷۰ ساله که وزیر سابق المپیک نیز بوده در جلسه‌ی حزب لیبرال دموکرات خود اضافه کرد: هنوز تخمین های بسیاری وجود دارند و مشخص نیست که اوضاع جدید در رابطه با کرونا در تابستان آینده چه خواهد بود. هنوز هم بحث در مورد برگزاری یا عدم برگزاری بازی های المپیک خیلی زود است و مطمین نیستیم المپیک در سال آینده برگزار شود.

اندو در سال ۲۰۱۵ به این سمت منصوب شد تا به نمایندگی از دولت ژاپن بر مسابقات المپیک نظارت کند.

خبرگزاری کیودو نوشت که اظهارات وی برای اولین بار توسط یک عضو اجرایی کمیته برگزار کننده در مورد زمان تصمیم گیری در مورد سرنوشت بازی های المپیک رسانه‌ای می‌شود.

جان کواتس، رئیس کمیسیون هماهنگی بین المللی المپیک، دو هفته پیش به روزنامه استرالیا گفت که اکتبر یک دوره حساس برای ارزیابی اینکه آیا المپیک می‌تواند برگزار شود یا خیر خواهد بود.

توشییرو موتو، مدیرعامل توکیو ۲۰۲۰ نیز در ادامه به خبرنگاران گفت که کواتس چنین گزارشی را تکذیب کرده اما وی اعتراف کرد که بسیاری از امور تا پاییز روشن نخواهد شد.

بازی‌های المپیک توکیو از ۲۳ ژوئیه تا ۸ آگوست سال آینده دوباره برنامه ریزی شده و بازی‌های پارالمپیک بین ۲۴ آگوست و ۵ سپتامبر برگزار می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید