کولاک جدید خودرو « ب ام و» با سری چهار

کدخبر: ۳۴۱۶۶۴
اقتصاد نیوز:شرکت ب ام و با معرفی سری چهار جدید، موج تازه‌ای را در صنعت خودرو و سبک طراحی به راه انداخته است معرفی این محصول نظرات مختلف، مخالف و موافقی را در کارشناسان و رسانه‌های خودرویی جهان برانگیخته است.
کولاک جدید خودرو « ب ام و» با سری چهار

 به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از دویچه وله، شرکت ب ام و یکی از پیشتازان صنعت خودرو جهان است و تغییر در طراحی یا مهندسی این شرکت همیشه مانند یک رهبر در صنعت خودرو سبب تغییر روش شرکت‌های دیگر خودروسازی در زمینه طراحی یا مهندسی می‌شود.

این شرکت در مدل جدید خود، سری چهار جدید یک تحول طراحی را ایجاد کرده است؛ خودرو کشیده‌تر، عضلانی‌تر، اسپرت‌تر و پر از خطوط تیز طراحی شده است.

برخی منتقدان این سبک طراحی را اغراق آمیز  و آن‌را بر خلاف سبک ساده طراحی سابق ب ام و می دانند.

نکته ای که در این خودرو عجیب است بزرگ شدن جلو پنجره این خودرو به صورت اغراق آمیز است؛ اما ب ام و گفته است این سبک طراحی را با الهام از جلو پنجره اولین خودروهای خود طراحی کرده است.

شرکت ب ام و اعتقاد دارد سبک طراحی خودروهای خود را با توجه به آینده خودروها، که قرار است به سمت برقی بودن حرکت کنند، باید دچارتحول کند.

البته برخی سیاست خودروسازان آلمانی را در کندی توسعه خودروهای برقی و استفاده از موتورهای دیزلی را مورد انتقاد قرار داده‌اند.

با وجود اینکه قرار بود مدل جدید ب ام و سری چهار، بیشتر تمرکزش روی الکتریکی بودن باشد؛ اما همچنان استفاده از موتورهای درون سوز در این خودرو قابل توجه است.

در قوی‌ترین مدل سری چهار جدید که ام ۴۴۰ آی با سیستم چهار چرخ محرک نامیده می شود ب ام و از یک موتور شش سیلندر توربو بنزینی استفاده کرده است که ۳۶۹ اسب بخار قدرت تولید می کند این قدرت توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می شود.

البته ب ام و از یک موتور کوچک برقی هم در این خودرو استفاده کرده است که ۱۱ اسب بخار قدرت دارد و بیشتر نقش افزایش لحظه‌ای شتاب را در این خودرو بازی می‌کند.

این خودرو با این ترکیب می‌تواند طی مدت ۴.۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

در مدل‌های دیگر این شرکت از موتورهای بنزینی و دیزلی استفاده کرده است. در نسخه ۴۲۰ آی این شرکت از یک موتور بنزینی چهار سیلندر توربو با قدرت ۱۸۴ اسب بخار، در نسخه ۴۳۰ آی از موتور دو لیتری با قدرت ۲۵۸ اسب بخار و در نسخه ۴۲۰ دی از موتور دیزلی توربو با قدرت ۱۹۰ اسب بخار استفاده کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید