محدودیت ملاقات شهروندان انگلیسی کاهش می‌یابد

کدخبر: ۳۴۲۰۸۷
اقتصادنیوز: نخست وزیر انگلیس با اعلام مرحله بعدی برنامه دولت برای کاهش محدودیت‌های قرنطینه‌ای ناشی از ویروس کرونا تصریح کرد که از روز شنبه آینده (۲۴ خرداد) افراد تنها و بیشتر والدین مجرد می‌توانند با یک خانواده دیگر بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در محیط سر بسته ملاقات کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «بوریس جانسون» روز چهارشنبه در کنفرانس خبری روزانه دولت یادآور شد که این طرح شامل افرادی که بنا به ملاحظات پزشکی باید در قرنطینه کامل باشند، نمی‌شود.

وی طرح جدید دولت را حباب حمایتی نامید تا به افراد تنها در دوره قرنطینه کمک شود. 

نخست وزیر انگلیس همچنین اعلام کرد که از دوشنبه آینده (۲۶ خرداد) تمام فروشگاه‌ها و مغازه‌ها، باغ‌وحش‌ها و سینماهای سر باز با رعایت توصیه‌های بهداشتی بازگشایی خواهد شد. 

البته طبق توصیه دولت، استفاده از ماسک صورت در وسایل نقلیه عمومی این کشور نیز از روز دوشنبه اجباری می‌شود.

نخست وزیر انگلیس سه هفته پیش در سخنانی که از طریق رسانه‌های دیداری و شنیداری این کشور پخش شد، با بیان این ادعا که آمار کرونا در انگلیس کاهش یافته، محدودیت‌های قرنطینه را کاهش داد تا اقتصاد کشور از رکود خارج شود.

او در گام اول محدودیت‌ها برای ورزش در فضای سر باز و تردد به محل کار برای کارکنانی که امکان دورکاری ندارند را آسان کرد.

نخست وزیر انگلیس از ابتدای هفته گذشته مدارس ابتدایی، بازارهای روز و نمایشگاه‌های فروش خودرو را بازگشایی و اعلام کرد که سایر محدودیت‌ها در هفته‌های آینده کاهش خواهد شد.

این در حالیست که دانشمندان تصمیمات دولت در این زمینه را شتاب زده خوانده و نسبت به موج دوم شیوع کرونا هشدار داده‌اند. اتحادیه اروپا نیز اعلام کرده که آمار کرونا در انگلیس و چند کشور دیگر اروپایی همچنان شیب صعودی طی می‌کند. 

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت انگلیس تاکنون ۴۱ هزار و ۱۲۸ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند. انگلیس پس از آمریکا دارای بالاترین آمار مرگ‌و میر بر اثر ابتلا به کرونا در جهان است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم‌ قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۸ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید