آزادراه شهید سلیمانی با ۱۳۰۰ میلیارد تومان اجرایی می‌شود

کدخبر: ۳۴۲۰۹۱
اقتصادنیوز: مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: در مجموع آزاد راه شهید سلیمانی در قم با یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اجرایی می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، حسن صبوری در آئین آغاز عملیات اجرایی آزادراه قم- سلفچگان- راهجرد- اراک "شهید قاسم سلیمانی" اظهار داشت: پروژه در حدود 117 کیلومتر با اعتبار یک هزار و 300 هزار میلیارد تومان اجرایی می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی قم افزود: این پروژه با 30 درصد اعتبار دولتی و 70 درصد سرمایه‌گذار بخش خصوصی عملیاتی می‌شود و تاثیر زیادی بر کاهش مصرف سوخت و افزایش ایمنی و مدیریت ترافیک و کاهش تلفات انسانی دارد.

وی تصریح کرد: دسترسی سریع و آسان به مناطق تجاری و ترانزیتی قم در طول این پروژه از دیگر مشخصات آزادراه شهید سلیمانی است.

صبوری خاطرنشان کرد: ایجاد 700 اشتغال در اجرای طرح و احداث آزادراه در مدت دو سال و 200 اشتغال دائم پس از تکمیل از دیگر ویژگی‌های طرح است.

وی بیان کرد: اگر چه موانعی بر سر اجرای طرح وجود دارد، اما تلاش استان و وزارت، رفع مشکلات و تسریع پروژه و اجرای آن در زمان بندی مشخص است.

مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: این طرح بخش مهمی از ترافیک محور قم به سمت سلفچگان را کاهش می‌دهد و از نظر اقتصادی نیز دارای مزیت‌های فراوانی است چرا که شبکه دسترسی آزادراهی کشور را به مناطق جنوبی بهبود می‌دهد.

وی عنوان کرد: در سالهای اخیر شاهد تردد خودروهای متعددی در این مسیر بوده‌ایم و قم، نقطه تلاقی راههای ارتباطی بین چندین استان در سطح کشور است و اجرای این طرح، تاثیر زیادی در کاهش بار ترافیکی قم دارد.

صبوری بیان کرد: کاهش زمان سفر و کاهش آلودگی زیست محیطی از ویژگی‌های مهم طرح است و در این پروژه بخشی از کریدور آزادراهی تهران تا بندر امام خمینی(ره) در استان خوزستان می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید