رونمایی از ابرخودروی جذاب پورشه +عکس

کدخبر: ۳۴۲۳۱۰

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از چرخان، در دنیا، دو نوع کالکتور (Collerctor یا اشخاصی که خودروهای خاص را جمع‌آوری می‌کنند) داریم. دسته اول، کسانی هستند که یک خودروی محبوب را خریداری کرده تا بتوانند از قابلیت‌های فنی و امکانات آن بهره برده و از رانندگی با آن لذت ببرند. دسته دیگر نیز کسانی هستند که به دنبال خودروهای منحصربه‌فرد با کیلومتر پایش شده بسیار پایین می‌گردند تا بتوانند این خودروها را تنها داشته باشند، حتی اگر با این خودروها، رانندگی نیز نکنند.

البته شاید هم در نگاه اول به خودمان بگوییم که خوب معلوم است اگر کسی پول بسیار زیاد و هنگفت خودرویی مثل بوگاتی شیرون سوپر اسپرت 300+ را داده باشد، شاید دوست داشته باشد آن را در گوشه‌ای گذاشته و از این خودروی منحصربه‌فرد خود به‌خوبی مراقبت کند اما اگر این خودرو یک پورشه 935 باشد چه؟ آیا بازهم قضیه مانند همین بوگاتی شیرون است؟

ابرخودروی جذاب پورشه 935 مارتینی (Martini)، یک نمونه خاص و بسیار خوش‌چهره و قدرتمند است که در پاییز سال 2019 میلادی و در جریان رویداد موسوم به رن اسپرت وی آی (Rennsport VI) در کالیفرنیا آمریکا، رونمایی شد.

این خودرو از همان ابتدای طراحی شدنش نیز قرار نبوده یک مدل قانونی برای جاده‌های معمولی باشد. این بدان معناست که دست طراحان و مهندسان پورشه برای نامحدود کردن قدرت و عملکرد این مارتینی 935، کاملاً باز بوده است تا بتوانند یک شاهکار بی‌نظیر را بسازند. این ابرخودرو توسط یک قلب تپنده 3.8 لیتری 6 سیلندر تخت قدرت رسانی می‌شود که این قدرت از طریق یک جعبه‌دنده 7 سرعته دوکلاچه PDK، به چرخ‌های خودرو منتقل می‌شود.

قدرت نهایی که از این قلب تپنده، استخراج می‌شود، عدد بی‌نظیر 700 اسب بخار را در 7,000 دور بر دقیقه نشان می‌دهد. سرعت نهایی پورشه 935 مارتینی،340 کیلومتر بر ساعت بوده و شتاب صفرتا صد این خوش‌چهره آلمانی نیز تنها 2.5 ثانیه است.

زمانی که در همان سال 2019، این خودرو قرار بود به حراج گذاشته شود، برچسب قیمتی 800,000 دلار برای آن در نظر گرفته‌شده بود. پولی که با آن می‌شد تعداد 14 عدد پورشه باکستر 718 را خرید؛ اما تا یک هفته آینده که حراج این خودروی جذاب قدرتمند ادامه دارد، قیمت بسیار بالای 1.41 تا 1.53 میلیون دلار، به‌عنوان برچسب قیمتی، برایش درنظرگرفته‌شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید