ترامپ فرمان اصلاحات در پلیس را امضا کرد

تظاهرات آمریکا نتیجه داد

کدخبر: ۳۴۳۳۸۳
باگذشت هفته‌ها از زمان آغاز اعتراض‌های ضدنژادپرستی در سراسر آمریکا و خشونت خونین پلیس علیه معترضان، دونالد ترامپ ساعاتی پیش فرمان اجرای اصلاحات در نیروی پلیس کشورش را امضا کرد.
تظاهرات آمریکا نتیجه داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس از واشنگتن، ترامپ حین امضای این فرمان، در عین حال هیچ اشاره ای به مباحث جنجالی به راه افتاده در آمریکا درمورد مساله نژادپرستی و کشتته شدن رنگین پوستان بدست نیروهای پلیس این کشور نکرد.

فرمان اجرایی رئیس‌جمهوری آمریکا با هدف بهبود عملکرد پلیس طراحی شده و بخشی از آن به ایجاد بانک اطلاعاتی مربوط به سوءرفتار پلیس و خشونت این نیرو علیه مظنونان مربوط می‌شود.

ترامپ با اشاره به این فرمان اجرایی گفت که امیدوار است بتواند معترضان به خشونت پلیس را قانع کند.

دموکرات ها در عین حال فرمان اجرایی ترامپ را مبهم و ضعیف خوانده و گفته اند که این اصلاحات، پاسخگوی مطالبات معترضان به قتل فلوید و خشونت پلیس نیست.

نانسی پلوسی رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا پس از امضای این فرمان اعلام کرد که آنچه ترامپ به اجرای آن فرمان داده، «غیرالزام آور و اندک» است.

اعتراض ها در آمریکا در پی قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست پلیس سفیدپوست این کشور آغاز شد و به کشورهای دیگر سرایت کرد.

ترامپ متهم است که با سخنان و تصمیم‌های خود به نژادپرستی در آمریکا دامن زده است.

در همه ایالت‌های آمریکا اعتراض به ساختارهای تبعیض آمیز کاخ سفید همه گروه‌های نژادی و حتی سفیدپوستان را به خیابان‌ها آورده ‌است؛ در برخی ایالت‌ها زمزمه‌های استقلال بسیار پررنگ شده است. هراس از عمیق شدن بحران و تجزیه ایالات متحده باعث شده تا ترامپ از ارتش و نیروهای گارد ملی برای سرکوب معترضان کمک بخواهد و همین امر به تعمیق بحران و حتی مخالفت برخی اعضای دولت و چهره‌های سیاسی منجر شده است.

منبع:ایرنا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید