احضار دوباره سفیر ترکیه در عراق

کدخبر: ۳۴۳۵۹۰
اقتصادنیوز : وزارت خارجه عراق امروز (پنج‌شنبه) مجددا سفیر ترکیه را احضار و یادداشت اعتراضی شدید اللحنی را تقدیم او کرد. این وزارتخانه از این کشور خواست دست از اقدامات تحریک‌آمیز بردارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ، وزارت خارجه این کشور بر لزوم پایبندی ترکیه به توقف حملات و خروج نیروهای متجاوزش از خاک عراق تاکید کرد؛ نیروهایی که روز گذشته عملیات زمینی را از پایگاه نظامی در بعشیقه و غیره شروع کردند.

در این بیانیه آمده است: دولت عراق تاکید می‌کند، ترکیه باعث افزایش اختلال امنیتی در منطقه مرزی مشترک بین دو کشور شده و همچنین این کشور مسبب امضای طرح صلح با حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در سال ۲۰۱۳ درباره اقامت بسیاری از عناصر این حزب در داخل خاک عراق بدون موافقت یا مشورت با عراق بود، ما در آن زمان به شورای امنیت اعتراض کردیم.

در این بیانیه مطرح شد: سفیر ترکیه در عراق مجددا احضار و یادداشت اعتراضی شدید اللحنی به او داده شد ما از دولت ترکیه می‌خواهیم دست از اقدامات تشنج‌آمیز و نقض‌های مردود بردارد. 

این وزارتخانه از آنکارا خواست به ندای عقل گوش دهد و دست از این تجاوزات بردارد، عراق حقوق مشروع خود را برای اتخاذ گام‌های لازم در راستای حمایت از حاکمیت و تمامیت ارضی‌اش محفوظ می‌داند در عین حال از شورای امنیت و سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی می‌خواهد به مسؤولیت‌هایشان عمل کنند.

وزارت خارجه عراق دو روز پیش نیز سفیر ترکیه را احضار و یادداشت اعتراضی را به او به دلیل نقض‌های جنگنده‌های ترکیه داده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید