یافته جدید ؛ کرونا آسیایی‌ها را بیشتر می‌کشد!

کدخبر: ۳۴۴۲۴۴
​اقتصاد نیوز:نتیجه یک تحقیق جدید از محققان دانشگاه "ادینبرو" با همکاری دانشمند ایرانی دانشگاه "مری کوئین" انگلیس نشان می‌دهد که نرخ مرگ و میر نژاد آسیایی نسبت به دیگر نژادها به این دلیل بالاتر است که آنها در مصرف شکر افراط می‌کنند.
یافته جدید ؛  کرونا آسیایی‌ها را بیشتر می‌کشد!

به گزارش اقتصاد نیوز  به نقل از تک‌تایمز، محققان دانشگاه ادینبرو(Edinburgh) در انگلیس ادعا می‌کنند که آسیایی‌ها به‌ویژه آسیای جنوبی در مقایسه با سایر نژادها آمار بیشتری در مرگ و میر ناشی از ابتلا به بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ دارند. یکی از اصلی‌ترین استدلال‌هایی که به این ادعا دامن زده است، این واقعیت است که بیماری دیابت در این نژاد شایع است و این حکایت از استفاده بیش از حد شکر توسط آسیایی‌ها دارد. بنابراین درمان بیمارانی که به هر دو بیماری مبتلا هستند، تأثیر منفی بیشتری در معالجه آنها می‌گذارد.

۲۷ موسسه تحقیقاتی در سراسر انگلیس با همکاری چندین دانشگاه و ۲۶۰ بیمارستان به یکدیگر پیوستند تا دریابند که آیا نژادِ یک شخص روی آسیب پذیری وی از کروناویروس تأثیر می‌گذارد یا خیر.

بر اساس اطلاعات ۳۵ هزار بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در سراسر انگلیس، آسیایی‌ها تنها نژادی هستند که دارای بیشترین احتمال مرگ بر اثر ابتلا به این ویروس هستند.

پروفسور "اوین هریسون" از دانشگاه ادینبرو به بی‌بی‌سی گفت: اهالی آسیای جنوبی آمار بیشتری در مرگ بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان‌ها دارند، اما ما تأثیر زیادی را در نژاد سیاه نمی‌بینیم.

تحقیقات نشان می‌دهد ۲۹۰ نفر از هر ۱۰۰۰ سفیدپوستی که به درمان در بیمارستان نیاز دارند، می‌میرند، در حالی که از هر ۱۰۰۰ نژاد آسیایی که به درمان در بیمارستان نیاز دارند، ۳۵۰ نفر از بین می‌روند.

محققان از تحقیق دیگری استفاده و نتیجه‌گیری کردند و می‌گویند نژاد آسیایی بیشتر از سایر نژادها در معرض خطر ابتلا به دیابت قرار دارد.

محققان می‌گویند: مردم آسیای جنوبی به دلیل روشی که عضلات آنها چربی می‌سوزاند، بیشتر مستعد ابتلا به دیابت هستند.

این اصلی‌ترین دلیلی است که آسیایی‌ها را بیشتر به این ویروس مبتلا می‌کند، زیرا دیابت می‌تواند بر سایر قسمت‌های بدن که بیشتر توسط کروناویروس مورد هدف قرار می‌گیرد، تأثیر بگذارد.

در حدود ۴۰ درصد از بیماران آسیای جنوبی مبتلا به دیابت نوع ۱ یا ۲ هستند، در حالی که این آمار در نژاد سفید، ۲۵ درصد است.

رابطه بیماری دیابت با مبتلایان به کووید-۱۹ برای توضیح تأثیر این ویروس در کره جنوبی مورد استفاده قرار گرفته بود. این کشور آسیایی زمانی بیشترین موارد ابتلا به کروناویروس را در جهان داشت.

محققان می‌گویند نه تنها دیابت، بلکه مشکلات قلبی و کمبود ویتامین D نیز با خطر مرگ بر اثر کووید-۱۹ مرتبط است.

دانشگاه "کوئین مری" لندن دریافت که دیابت تنها بیماری‌ای نیست که می‌تواند اثرات منفی را در بیماران مبتلا به کروناویروس افزایش دهد، بلکه بیماری‌های قلبی و کمبود ویتامین D نیز ممکن است در افزایش خطر مرگ در این بیماران نقش داشته باشد.

دکتر "زهرا رئیسی استبرق"، دانشمند ایرانی دانشگاه "کوئین مری" و پروفسور "پیترسن" از همین دانشگاه می‌گویند: این یک موضوع واقعاً مهم است که باید سریعاً به آن بپردازیم. طیف گسترده‌ای از توضیحات احتمالی از جمله عوامل جامعه شناختی، اقتصادی، شغلی و سایر عوامل بیولوژیکی مانند حساسیت ژنتیکی مختلف وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید