سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد؛

رکوردشکنی کرونا در آمار مبتلایان

کدخبر: ۳۴۴۴۲۷
اقتصادنیوز؛ سازمان جهانی بهداشت در گزارش مفصلی از وضعیت کرونا در جهان اعلام کرد در شبانه‌روز گذشته بیش از 183 هزار مورد ابتلای جدید ثبت شد که بالاترین رقم است و به این معنی است که در هر ثانیه بیش از 2 نفر مبتلا می‌شوند.
رکوردشکنی کرونا در آمار مبتلایان

به گکزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ سازمان جهانی بهداشت بالاترین رقم افزایش روزانه شمار مبتلایان به کروناویروس را گزارش کرد. بنابر اعلام این سازمان در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۸۳ هزار مورد ابتلای جدید در سراسر جهان به ثبت رسید.

بنابر گزارش روزنامه «نیوزیلند هرالد»، برزیل با ۵۴ هزار و ۷۷۱ مورد جدید، بیشترین تعداد مبتلای جدید در شبانه‌روز گذشته را ثبت کرد که بعد از آن آمریکا با ۳۶ هزار و ۶۱۷ مورد و هند با بیش از ۱۵ هزار و ۴۰۰ مورد ابتلای روزانه در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

در مجموع، سازمان جهانی بهداشت با احتساب ۱۸۳ هزار و ۲۰ مورد جدید ابتلا، شمار کلی مبتلایان را از آغاز همه‌گیری ۸ میلیون و ۷۰۸ هزار و ۸ نفر اعلام کرد. این به آن معناست که در هر ثانیه بیش از دو نفر به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند.

آمار قربانیان این ویروس هم بنابر آمار این سازمان با احتساب ۴ هزار و ۷۴۳ مورد فوتی جدید، به ۴۶۱ هزار و ۷۱۵ نفر در سطح جهان رسید. بیش از دو سوم فوتی‌های جدید متعلق به کشورهای آمریکایی بوده است.

بنابر اعلام دانشگاه «جانز هاپکینز»، آمریکا بالاترین شمار مبتلایان جهان با بیش از ۲ میلیون ۲۰۰ هزار مبتلا و همچنین بالاترین رقم قربانیان حدود ۱۲۰ هزار فوتی را دارد.

تعداد موارد ابتلا نه تنها در آمریکا بلکه در برزیل، آفریقای جنوبی و کشورهای دیگر به خصوص آمریکای لاتین به سرعت در حال افزایش است. بنابر اعلام وزارت بهداشت برزیل، تعداد کلی ابتلا در یک روز در این کشور بیش از ۵۰ هزار مورد بوده است.

«ژائیر بولسونارو» رئیس‌جمهور برزیل با وجود آن که کشورش به دومین کشور جهان به لحاظ تعداد قربانی تبدیل شده و آمار تلفات بیش از ۵۰ هزار نفر را ثبت کرده، همواره خطرات این ویروس را کوچک شمرده است.

آفریقای جنوبی هم روز شنبه حدود ۵ هزار مورد جدید ابتلا را که رقم قابل توجه‌ای است و همچنین ۴۶ قربانی را گزارش کرد. با وجود تعداد قابل توجه ابتلای روزانه، «سیریل رامافوسا» رئیس‌جمهور این کشور اعلام کرد محدودیت‌های کرونایی در آن که از شدیدترین محدودیت‌های اعمال شده بوده، کاهش می‌یابد.

در آمریکا هم ویروس در حال گسترش به سمت غرب و جنوب این کشور است. آریزونا، ایالتی در جنوب غرب ایالات متحده  ۳ هزار و ۱۰۰ مورد جدید ابتلا و ۲۶ فوتی را گزارش کرده است. در ایالت غربی نوادا هم ۴۴۵ مورد جدید گزارش شده است.

در اروپا، یک کارخانه بسته‌بندی گوشت در آلمان بیش از هزار مورد ابتلا را ثبت کرد که در پی آن، دولت محلی همه ۶ هزار و ۵۰۰ کارگر، مدیران و اعضای خانواده آن‌ها را قرنطینه کرد.

در اسپانیا، یکی از کشورهای اروپایی که شدیدترین بحران را پشت سر گذاشته، بعد از ۳ ماه محدودیت، مقامات وضعیت اضطرار ملی را لغو کردند و در پی آن ۴۷ میلیون جمعیت این کشور می‌توانند برای اولین بار از ۱۴ مارس، آزادانه در سراسر کشور سفر کنند. این کشور همچنین قرنطینه ۱۴ روزه برای مسافران از انگلیس و ۲۶ کشور اروپایی که اجازه سفر بدون ویزا را می‌دهند، لغو کرد.

در آسیا، چین و کره جنوبی روز یکشنبه هم موارد جدیدی از ابتلا گزارش کردند. مقامات چین ۲۵ مورد جدید که ۲۲ مورد آن در پایتخت این کشور بوده است را گزارش کردند. در هفته گذشته به دنبال مشاهده خوشه جدید ابتلا در پکن، دولت چین کنترل بر سفرها را بیشتر کرد و از افرادی که قصد ترک پایتخت ۲۰ میلیونی چین را دارند، مدارکی دال بر منفی بودن آزمایش کرونای آن‌ها را مطالبه می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک