کرونا 2912 تخت ICU را پر کرد

کدخبر: ۳۴۵۴۱۶
اخبار رسمی از آمار بیماران بدحال بیمارستانی در روز گذشته نشان می‌دهد که ۲۹۱۲ تخت ICU به بیماران کرونایی اختصاص یافته است.
کرونا 2912 تخت ICU را پر کرد
به گزارش اقتصادنیوز، این درحالی است که در ابتدای سال‌جاری، جان‌بابایی، معاون درمان وزیر بهداشت اعلام کرده بود ۸۶۰۰ تخت ویژه در کشور وجود دارد که ۴ هزار عدد آن برای بیماران کرونایی اختصاص یافته است. به این ترتیب اگر مجموع تخت‌های مراقبت‌های ویژه را در نظر بگیریم، ۳۴ درصد از کل تخت‌های ICU و اگر ۴ هزار تخت در نظر گرفته شده برای بیماران کرونایی را در نظر بگیریم، ۷۳ درصد از تخت‌ها توسط بیماران کرونایی پر شده است. این شرایط علاوه بر اینکه رسیدگی به بیماران بدحال را سخت‌تر می‌کند، بستری کردن بیماران بدحال دیگر را که نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند نیز با مشکل مواجه می‌کند.

آمار اعلام شده نشان می‌دهد که روز گذشته ۱۳۵۶ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا نیاز به بستری در بیمارستان داشته‌اند. نگاهی به روند افراد بستری شده از اول تا ۶ تیرماه نشان می‌دهد که به‌طور میانگین در هر روز ۱۲۷۸ نفر در بیمارستان‌های کشور بستری شده‌اند. افزایش تعداد افراد بستری شده روند رسیدگی به بیماران بدحال را سخت‌تر می‌کند. در روز گذشته تعداد بیماران بدحال نیز رشد قابل‌توجهی داشته است. براساس آمار رسمی ۲۹۱۲ نفر از بیماران بستری شده در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند. پیش از این اعلام شده ۴ هزار تخت ICU برای نگهداری بیماران کرونایی اختصاص یافته است. به این ترتیب بیش از ۷۰ درصد از ظرفیت تخت‌های در نظر گرفته شده، پر شده است.

بازگشایی کسب‌وکارها به شرایط عادی و عدم توجه مردم به توصیه‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی سبب افزایش تعداد بیماران کرونایی در کشور شده است. این درحالی است که در فروردین ماه، بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند تا پایان خرداد، بیماری کرونا در کشور تحت‌کنترل درآمده باشد؛ اما آمارها نشان می‌دهد نه‌تنها بیماری کنترل نشده است، بلکه روند آن همچنان در کشور صعودی است. اما مسوولان چندان توجهی به این آمارها نشان نمی‌دهند و سیاست‌هایی برای فاصله‌گذاری اجتماعی در نظر نمی‌گیرند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید