سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد؛

آخرین آمار کرونا در ایران؛ رکورد جانباختگان روزانه باز هم شکست

کدخبر: ۳۴۷۷۴۷
اقتصادنیوز؛ سخنگوی وزارت بهداشت از جهش تعداد فوتی‌های روزانه ناشی از کرونا خبر داد و گفت: با فوت ۲۰۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۹۳۱ نفر رسید.
آخرین آمار کرونا در ایران؛ رکورد جانباختگان روزانه باز هم شکست

به گزارش اقتصادنیوز  سیما سادات لاری روز سه شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۷ تیر ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۳۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۴۵۵ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۴۵ هزار و ۶۸۸ رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته،۲۰۰ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری تاکنون به ۱۱ هزار و ۹۳۱نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۰۷ هزار نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۲۷۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری بیان کرد: تاکنون یک میلیون و ۸۴۶ هزار و ۷۹۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: استانهای خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان های غربی و شرقی و خراسان رضوی در وضعیت قرمز هستند و استانهای تهران، اصفهان، مازندران، گلستان، البرز، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، همدان، زنجان و اردبیل در وضعیت هشدار قرار دارند. 

وی گفت: متاسفانه برگزاری مراسم عزا و عروسی نقش مهمی در  افزایش آمار مبتلایان به کرونا داشته است و در یک شهرستان برگزاری ۵۰ مراسم عروسی را داشتیم. از مردم به جد می خواهیم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و حتما در زمان خروج از منزل ماسک بزنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید