کشوری که بیش از همه تحت تأثیر «گرمایش جهانی» است

کدخبر: ۳۴۷۷۹۸
اقتصاد نیوز:سخنگوی آژانس هواشناسی اسپانیا می‌گوید: تغییرات آب و هوایی بر اسپانیا بیش از سایر کشورها تأثیر می‌گذارد.
کشوری که بیش از همه تحت تأثیر «گرمایش جهانی» است

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از خبرگزاری فارس ، سخنگوی آژانس هواشناسی اسپانیا (AEMET) می‌گوید: تغییرات آب و هوایی بر اسپانیا  بیش از سایر کشورها تأثیر می‌گذارد.

روبن دل کامپو، یکی از نمایندگان آژانس هواشناسی اسپانیا به شینهوا گفت: گرم شدن کره زمین اسپانیا را به دلیل موقعیت منحصر به فرد جغرافیایی خود  بیشتر از سایر کشورهای جهان تحت تأثیر قرار داده است.

روبن دل کامپو، سخنگوی AEMET پس از انتشار گزارش «وضعیت آب و هوای اسپانیا در ۲۰۱۹»، یادآور شد: سال ۲۰۱۹ با میانگین دمای ۱۵.۹ درجه سانتیگراد ششمین سال گرم در کشور از زمان آغاز ثبت سوابق بود؛ ضمن اینکه این میزان از گرما ۰.۸ درجه بالاتر از میانگین از دوره ۱۹۸۱-۲۰۱۰ است

دل کامپو، توضیح داد: این گزارش نشان می‌دهد سال ۲۰۱۹  نیز به دنبال روند سال‌های گذشته گرمای رو به افزایش رو پشت سر می‌گذارد و همین وضعیت برای سال جاری نیز صدق می‌کند.

دل کامپو معتقد است که وضعیت جغرافیایی اسپانیا به ویژه به دلیل موقعیت خود بین اقیانوس اطلس و مناطق استوایی  آن را در برابر پیامدهای تغییرات آب و هوایی آسیب پذیر می‌کند و تحت تأثیر مضاعف اقیانوس اطلس و گرمای آفریقای شمالی، اسپانیا تأثیر تغییرات آب و هوا را سریع‌تر از سایر نقاط کره زمین احساس می‌کند.

وی ادامه داد: اسپانیا شاهد افزایش متوسط ​​دما خود به میزان ۱.۵ درجه است و این درحالیست که افزایش میزان گرما در سیاره زمین به طور متوسط ۱.۱ درجه بوده است.

کارشناسان باور دارند پیش بینی تغییرات آب و هوا از وضعیتی صحبت می کند که احتمالاً خشکسالی در اسپانیا شدیدتر از سال‌های گذشته خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید