پیشنهاد جدید آمریکا برای مذاکره با ایران

کدخبر: ۳۴۸۲۳۲
اقتصادنیوز : برایان هوک، نماینده ویژه وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا گفت: من در خواست گفتگوی مستقیم کنسولی بین دو کشور را داده‌ام اما بعید می‌دانم مقامات ارشد ایران حاضر به انجام چنین مذاکره مستقیمی با ما باشند.
پیشنهاد جدید آمریکا برای مذاکره با ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از عصرایران، این دیپلمات آمریکایی در مصاحبه‌ای با "المانیتور" مدعی شده ترامپ مدت‌هاست درهای دیپلماسی را به سوی ایران گشوده و این ایران است که از آمدن به پای میز مذاکره امتناع می کند.

او گفت: ما عجله‌ای برای مذاکره نداریم چون استراتژی ما در قبال ایران دارد کار می‌کند."

هوک با ابراز امیدواری برای ادامه روند تبادل زندانیان با ایران گفت امیدوار است این روند به سایر موضوعات اختلافی بین طرفین هم تسری یابد، هر چند مدعی شد ایران به رغم درخواست آمریکا برای مذاکره مستقیم، به پای میز مذاکره نمی‌‌آید.

 او گفت: من در خواست گفتگوی مستقیم کنسولی بین دو کشور را داده‌ام اما بعید می‌دانم مقامات ارشد ایران حاضر به انجام چنین مذاکره مستقیمی با ما باشند.

هوک افزود مادامی که گفتگوهای مستقیم شکل نگرفته، واشنگتن همچنان برای تبادلات دیپلماتیک با ایران، به دولت سوییس به عنوان حافظ منافع خود در تهران تکیه و اعتماد خواهد کرد.

او گفت: ایران در صورتی که حاضر شود پای میز مذاکره بیاید، فرصت بررسی پیشنهادهای دونالد ترامپ برای رسیدن به یک توافق بهتر و بزرگ‌تر را خواهد یافت و مادامی که از این کار پرهیز کند، فرصت‌های خوب خود را از دست خواهد داد.

او افزود: این (مذاکرات مسقیم با ایران) همان چیزی است که ترامپ می‌خواهد ببیند. او چندین سال است که درهای دیپلماسی را باز کرده است ... این نمونه دیگری از فرصت سوزی حکومت ایران است. رئیس جمهوری ترامپ می‌خواهد به توافق بهتری با ایران برسد و این همان چیزی است که او در اظهارات خود پس از آزادی "مایکل وایت" از زندان در ایران، بیان کرد."

نماینده آمریکا در امور ایران در ادامه با اشاره به برنامه هسته‌ای ایران گفت: هر نوع توافق جدید با ایران حق غنی سازی را شامل نخواهد شد و همه راه‌های دست‌یابی احتمالی ایران به سلاح هسته‌ای مسدود خواهد شد.

هوک در ادامه با توصیف برنامه هسته‌ای امارات به عنوان "مسیر درست و نمونه درخشان" یک برنامه هسته‌ای مطلوب برای کشورهای خاورمیانه، تاکید کرد که ایران باید از الگوی برنامه هسته‌ای امارات متحده عربی برای برنامه هسته‌ای خود پیروی کرده و برای همیشه با غنی‌سازی وداع کند.

این دیپلمات آمریکایی همچنین بار دیگر بر ضرورت تمدید تحریم تسلیحاتی ایران از سوی شورای امنیت تاکید کرد و گفت هیچ منطقی در چارچوب استراتژی امنیت ملی آمریکا اجاره رفع تحریم تسلیحاتی ایران تا 4 ماه دیگر از سوی شورای امنیت ملل متحد را نمی‌دهد و تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت باید دوباره تمدید شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید