سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد؛

آخرین آمار کرونا در ایران؛ روند معکوس شمار مبتلایان و جانباختگان روزانه

کدخبر: ۳۴۸۳۵۶
اقتصادنیوز: بنابر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت شمار مبتلایان روزانه کرونا در ایران به ۲هزار ۲۶۲ مورد افزایش یافت اما تعداد جان‌باختگان روزانه با ریزش قابل توجه به ۱۴۲ مورد رسید.
آخرین آمار کرونا در ایران؛ روند معکوس شمار مبتلایان و جانباختگان روزانه

به گزارش اقتصادنیوز؛ سیما سادات لاری روز جمعه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۰ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۲۶۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۴۵۵ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب،  مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۵۲ هزار و ۷۲۰ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲ هزار و ۴۴۷ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۱۵ هزار و ۱۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۳۱۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری اظهار کرد: تا کنون یک میلیون و ۹۲۲ هزار و ۵۰۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی افزود: همانند روزهای گذشته استان‌های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان های غربی و شرقی و خراسان رضوی در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های تهران، اصفهان، مازندران، گلستان، البرز، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، همدان و اردبیل در وضعیت هشدار قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: توصیه اکید وزارت بهداشت در این شرایط، پرهیز از سفر و ترددهای غیرضروری به ویژه سفر به استان‌های خراسان رضوی و مازندران است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: بر اساس گزارش‌ها، اکثر موارد ابتلا و بستری مربوط به مراسم عزا و عروسی بوده و توصیه اکید ما این است که مردم از رفتن به این مراسم خودداری کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید