هشدار جدی اتحادیه اروپا به آمریکا

کدخبر: ۳۵۰۳۳۴
اقتصادنیوز: اتحادیه اروپا در مورد تهدید شرکت های اروپایی به دولت آمریکا هشدار داد.
هشدار جدی اتحادیه اروپا به آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از آسوشیتدپرس، اتحادیه اروپا به دولت ترامپ هشدار داد تا تهدید در رابطه با تحریم تجاری علیه شرکت های اروپایی درگیر در تکمیل خطوط لوله گاز طبیعی آلمان-روسیه و ترکیه-روسیه را متوقف کند. دولت ترامپ در این هفته شرکت های دخیل در پروژه ی خطوط لوله گاز روسیه را به تحریم تهدید کرده بود. این اقدام باعث افزایش تنش در روابط آمریکا و اروپا شده است.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام کرد: «من عمیقا نگران استفاده ی روزافزون از تحریم و تهدید به تحریم شرکت های اروپایی از سوی آمریکا هستم». او در ادامه افزود پیش از این نیز تلاش های مشابهی در مورد پرونده های ایران، کوبا و دادگاه کیفری بین المللی صورت گرفته است.

بوریل همچنین تصریح کرد: «در مواقعی که اختلافات سیاسی وجود دارد، اتحادیه اروپا همیشه برای گفت و گو و مذاکره آماده است. اما این مساله در مورد تهدید به تحریم صدق نمی کند. سیاست های مربوط به اروپا توسط اروپا تعیین می شود، نه یک کشور ثالث».

این اقدام آمریکا موجب می شود تا مجازات های اقتصادی و مالی آمریکا برای هر شرکت اروپایی یا هر شرکت دیگری که در پروژه های نورد استریم و ترک استریم سهیم هستند، تحمیل شود. بوریل در این رابطه تصریح کرد: «به عنوان یک اصل، اتحادیه ی اروپا در برابر هر گونه تحریم و تهدید به تحریم کشورهای ثالت علیه شرکت های اروپایی که تجارت های قانونی دارند، مقاومت میکند».

پومپئو پروژه های خط لوله روسیه را "ابزار اصلی کرملین برای سواستفاده و افزایش وابستگی اروپا به منابع انرژی روسیه" خواند، که به گفته ی وی نهایتا منجر به تضعیف امنیت اروپا خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید