واکنش چین به تحریم‌های آمریکا علیه کشورهای دیگر

کدخبر: ۳۵۰۸۰۹
اقتصاد نیوز: چین بار دیگر امروز (دوشنبه) مخالفت شدید خود را با تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه بسیاری از کشورهای دیگر اعلام کرد.
واکنش چین به تحریم‌های آمریکا علیه کشورهای دیگر

 

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا: بنابر اعلام خبرگزاری شینهوا، وانگ ون بین،‌ سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانسی خبری اعلام کرد، آمریکا طبق قوانین داخلی خود و در راستای نقض قوانین بین‌المللی و عرف‌های اصلی روابط بین‌الملل تحریم‌هایی یک‌جانبه علیه کشورهای دیگر اعمال می‌کند و به این ترتیب حقوق مشروع و قانونی کشورهای دیگر و منافع ملت‌ها را نقض می‌کند.

وی در واکنش به نگرانی‌های جوزپ بورل، مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا درباره تحریم‌های آمریکایی افزود: چین اظهارات اتحادیه اروپا در این باره را مورد توجه قرار داد و از همکاری بین‌المللی بین کشورهای جهان طبق قوانین بین‌المللی حمایت می‌کند.

بورل روز جمعه نسبت به افزایش استفاده آمریکا از تحریم‌ها علیه شرکت‌ها و منافع اتحادیه اروپا ابراز نگرانی کرده بود.

او گفته بود، اتحادیه اروپا این تحریم‌های خارج از مرزهای منطقه‌ای را برخلاف قانون بین‌الملل می‌داند.

وانگ ون بین همچنین اعلام کرد، بر همه کشورها آشکار است که چه کشوری برای جهان مشکل درست می‎کند.

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا چندی پیش ادعا کرد که نخستین رقیب آمریکا چین است و بعد روسیه، اما چین مشکل بزرگتری ایجاد می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به سخنان او گفت: "برخی افراد همواره با اندیشه جنگ سرد و بازی مجموع صفر به روابط چین و آمریکا نگاه می‎کنند و خواستار سرکوب چین هستند. این امر یکی از علل اصلی وجود چالش جدی در روابط دو کشور به شمار می‌رود. چین حافظ نظم بین‌المللی و مجری عدالت در جهان است اما آمریکا با عهدشکنی از پیمان‌ها و سازمان‌های بین‌المللی خارج شده و قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته است."

وی افزود، چین از آمریکا خواست ضمن کنار گذاشتن اندیشه جنگ سرد و افکار متعصبانه، نگاهی درست به روابط چین و آمریکا داشته باشد و ضمن پایان دادن به گفتار و کردار منفی، برای بازگشت روابط دو کشور به مسیر هماهنگی، همکاری و ثبات اقدام کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید