رقابت بر سر خرید واکسنی که هنوز ساخته نشده

کدخبر: ۳۵۳۶۴۹
تحلیلگران معتقد هستند که این دُز برای 7 میلیارد و 800 میلیون ساکن جهان کافی نخواهد بود و کشورهای فقیرتر در «صف واکسن» در آخرین ردیف قرار خواهند گرفت.
رقابت بر سر خرید واکسنی که هنوز ساخته نشده

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از اسپوتنیک، با استناد به «بلومبرگ»، آمریکا، بریتانیا، اتحادیه اروپا و ژاپن خرید 1 میلیارد و 300 میلیون دُز واکسن را برای خود رزرو کردند. این درحالی است که فرمول موثر و کارا واکسن هنوز ساخته نشده است.

آمریکا و بریتانیا  از توافق خود برای تهیه واکسن‌های احتمالی و در حال تولید کووید-19 در شرکت‌های «گلاسگو اسمیت کلاین» ( GlaxoSmithKlin)  و «سانوفی» (Sanofi) خبر دادند و ژاپن با شرکت «پفیزر» قرارداد به امضا رسانده است. اتحادیه اروپا نیز  قصد دارد قبل از دیگر کشورها دُز ضروری این واکسن را خریداری کند.

تحلیلگران معتقد هستند که این دُز برای 7 میلیارد و 800 میلیون ساکن جهان کافی نخواهد بود و کشورهای فقیرتر در «صف واکسن» در آخرین ردیف قرار خواهند گرفت. یک مانع دیگر برای ایمن‌سازی جهانی در مقابل ویروس کرونا، این است که نه یک دُز بلکه تزریق دو دُز لازم خواهد بود.

در سال 2009 در مبارزه با گریپ خوکی نیز مورد مشابهی بروز کرد. افزون برآن، 25 ماه ژوئیه، دونالد ترامپ با لاف‌زنی اعلام کرد که آمریکا 90 درصد ذخیره جهانی داروی « رمدسیویر» را خریداری کرده است که برای درمان بیماری کووید مورد استفاده قرار می گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

      اقتصادنیوز: بر اساس بررسی‌ها از ابتدای فروردین سال جاری تا ۲۸ ام مجموعا حدود ۲.۵ میلیارد دلار ارز به گروه‌های مختلف…

    کارگزاری مفید