برنامه جدید ترامپ برای مقابله با انتخابات پستی!

کدخبر: ۳۵۳۷۴۵
اقتصادنیوز: رئیس جمهوری آمریکا رای‌گیری پستی را یک شرمساری بزرگ برای کشور دانست و تهدید کرد نسبت به رای‌گیری پستی در ایالت نوادا به دادگاه شکایت خواهد کرد.
برنامه جدید ترامپ برای مقابله با  انتخابات پستی!

به گزارش اقتصادنیوز دونالد ترامپ عصر دوشنبه در نشست خبری روزانه خود که درباره شیوع کرونا در ایالات متحده برگزار می‌شود، بار دیگر نارضایتی خود را از رای‌گیری پستی ابراز کرد.

وی در حالیکه از رای‌ غیابی استقبال می‌کرد، مدعی شد: اداره پست آمریکا برای رای‌گیری کل کشور از طریق برگه‌های رای پستی آماده نیست.

البته ترامپ مشخص نکرد چگونه رای غیابی را تایید می‌کند که آنها هم باید از طریق پست انجام شوند.

بر اساس اظهارات مختلفی که درباره رای‌گیری پستی در آمریکا ابراز می‌شود، ترامپ با مخالفت خود با این شیوه رای‌گیری به دنبال آن است تا حضور اکثریت دموکرات‌ها را که عمدتا در شهرها زندگی می‌کنند و در روز رای‌گیری هم سرکار هستند، به حداقل برساند در حالیکه رای‌گیری پستی این فرصت را برای هواداران دموکرات فراهم می‌سازد تا بدون ایجاد مشکل برای فعالیتشان، آرای خود را به صندوق‌های پستی بیندازند.

از طرفی این نگرانی افزایش می‌یابد که ترامپ با رای‌گیری غیابی به دنبال بهره‌گیری از آرای خود  در مناطق پرخطر است تا به این صورت بتواند اکثریت را در آنجاها به دست آورده و رای الکترال کالج را از آن خود سازد.

بر پایه پیش‌بینی مجله اکونومیست، جو بایدن رقیب دموکرات ترامپ تاکنون ۹۱ درصد شانس پیروزی در آرای الکترال را دارد.

رئیس جمهوری آمریکا رای‌گیری پستی را نوعی شلختگی عنوان کرد و گفت: هیچ کسی نمی‌داند چه بر سر آرا می‎‌آید، آرا گم می‌شوند یا در آن کلاهبرداری رخ می‌دهد.

ترامپ با اشاره به انتخابات مقدماتی کنگره در نیویورک و نیوجرسی افزود: هیچ کسی خبر ندارد چه شده است و مجبور هستند که تنها از امضاها، صحت آرا را تایید کنند. حال ببینید در انتخابات سراسری چه خواهد شد. آنها می‌خواهند از فرصت کووید-19 برای رای‌گیری پستی استفاده کنند اما رای‌گیری غیابی عالی است.

وی رای‌گیری پستی در سراسر کشور را فاجعه بار دانست و ادامه داد: در رای‌گیری پستی باید تا یک هفته منتظر نتیجه بمانید. علاوه بر آن، اگرچه کارکنان پست ما عالی هستند اما تجهیزات آنها بسیار قدیمی است. آنها پست عادی روزانه خود و همچنین سفارش‌هایی که از آمازون می‌شود را هم دارند.  

رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر رای غیابی را به ویژه در ایالت فلوریدا که به تازگی اقامت آنجا را کسب کرده است، عالی دانست و گفت رای‌گیری پستی شرمساری بزرگی را برای کشور به همراه خواهد داشت.

ترامپ افزود درباره نوادا هنوز تصمیم‌گیری نکرده‌ایم و منتظریم ببینیم چه می‌شود اما علیه رای‌گیری در نوادا شکایت خواهیم کرد.

با این وجود، ترامپ هنوز امیدوار است در مدت اندک باقی‌مانده به انتخابات آمریکا که در ۱۳ آبان ماه برگزار می‌شود، بتواند با ارائه مقررات درباره مهاجرت و بیمه خدمات درمانی، سبد آرای خود را تقویت کند.

وی اظهار کرد: قصد داریم یک برنامه عظیم مراقبت بهداشتی را تا پایان این ماه و همچنین برنامه مهاجرتی را در ماه سپتامبر معرفی کنیم.

رئیس جمهوری آمریکا پیش از این گفته بود قصد دارد برنامه مهاجرتی آمریکا را بازسازی کند و به جای ورود زنجیره‌ای مهاجران، اعطای اقامت به افرادی که «شایستگی» دارند، انجام شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید