به تعداد زیادی داوطلب برای تزریق واکسن کرونا نیازمندیم!

کدخبر: ۳۵۶۴۰۲
محققان می‌گویند: با وجود تعداد زیاد افرادی که برای تزریق واکسن کرونا ویروس داوطلب شده‌اند، داوطلبان بیشتری برای این کار نیاز است.
به تعداد زیادی داوطلب برای تزریق واکسن کرونا نیازمندیم!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، بیش از ۱۰۰ هزار نفر برای شرکت در آزمایش‌های آینده سرویس سلامت همگانی انگلیس(NHS)  برای واکسن "کروناویروس" ثبت‌نام  کرده‌اند ولی دانشمندان معتقدند که برای انجام این آزمایشات به تعداد بیشتری از داوطلبان نیاز است.

بنابر گزارش بی بی سی، آنها از مردم می‌خواهند که برای انجام این آزمایشات داوطلب شوند تا تلاش‌ها برای یافتن واکسنی ایمن و موثر علیه کرونا ویروس سریع‌تر پیش رود.

البته این داوطلبان بیشتر به دنبال گروه‌های داوطلب با اولویت بالا هستند.

این گروه شامل افرادی که تحت تاثیر ویروس قرار گرفته‌اند، افراد متعلق به اقلیت‌های نژادی و افراد بالای ۶۵ سال می‌شود.

ثبت‌نام نیز به صورت آنلاین صورت می‌گیرد.

"کیت بینگهام"(Kate Bingham) که ریاست کارگروه واکسن در انگلیس را بر عهده دارد، گفت: این آزمایشات ایمن است، لطفا ثبت‌نام کنید. هرچه سریعتر کارآزمایی‌های بالینی، عملیات واکسینه کردن و نتیجه‌گیری انجام شود، ما سریع‌تر می‌توانیم به واکسن دست پیدا کنیم.

قرار است در پاییز پیش رو تعدادی آزمایش واکسن در انگلیس انجام شود و ممکن است تا پاپان سال حداقل شش واکسن مختلف کروناویروس در مرحله آزمایشات بالینی قرار بگیرند.

یکی از آنها شامل واکسن کرونای دانشگاه "آکسفورد" است که هم‌اکنون در مرحله پیشرفته‌ای از آزمایشات قرار دارد.

به این ترتیب، صدها هزار داوطلب مورد نیاز خواهد بود. این افراد یا واکسن و یا دارونما را دریافت خواهند کرد و به مدت ۶ تا ۱۲ ماه تحت نظر بیمارستان‌ها یا مراکز تحقیقاتی قرار خواهند گرفت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید