موافقت آمریکا با خروج نیروهایش از عراق؟

کدخبر: ۳۵۶۸۹۴
خبرگزاری رسمی عراق (اینا) امروز پنجشنبه ادعا کرد که «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق در سفر خود به واشنگتن موفق شده، موافقت آمریکایی ها را برای خارج کردن نظامیانش از خاک این کشور به دست آورد.
موافقت آمریکا با خروج نیروهایش از عراق؟

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس: این خبرگزاری به نقل از منابعی در واشنگتن که نامشان ذکر نشده  مدعی شده است که نخست وزیر عراق با مدیریت گفت وگوهای راهبردی در واشنگتن بین عراق و آمریکا، موفق شد موافقت آمریکایی ها را برای خروج نظامیانشان از خاک کشورش به دست آورد.

خبرگزاری اینا در ادامه تلویحا به بیانیه مشترک وزیران امور خارجه عراق و آمریکا بعد از پایان گفت وگوهای راهبردی بین دو کشور در روز گذشته (چهارشنبه) اشاره کرده و افزوده است که بغداد و واشنگتن با تشکیل یک تیم برای رایزنی در خصوص سازوکارها و زمانبندی های جابه جایی و کاهش نیروهای ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا به توافق رسیدند.

این در حالی است که در این فقره بحث اخراج کامل نظامیان آمریکا مطرح نیست بلکه صحبت از جابه جایی و کاهش نیرو حسب شرایط است.

خبرگزاری رسمی عراق در ادامه اضافه کرده است که مقرر بود سفر الکاظمی بعد از دیدار با دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا امروز پنجشنبه به پایان برسد اما به درخواست نمایندگان کنگره آمریکا سفر یک روز دیگر تمدید شد.

این خبرگزاری خاطر نشان ساخته است که احتمالا نخست وزیر عراق با «نانسی پلوسی» رییس کنگره آمریکا نیز دیدار و گفت و گو کند.

در حالی خبرگزاری رسمی عراق درباره موفقیت الکاظمی در گرفتن موافقت آمریکایی ها برای خروم نظامیانشان از خاک عراق سخن گفته که برخی نمایندگان پارلمان از جمله نمایندگان وابسته به فراکسیون «الفتح» (هادی العامری) امروز از اینکه گفت وگوهای راهبردی بین بغداد و واشنگتن، بحث اخراج کامل نظامیان آمریکا را در برنگرفته، از دولت عراق انتقاد کرده اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید