ویژگی های رئیس جمهور ۱۴۰۰

کدخبر: ۳۵۷۰۶۴
اقتصاد نیوز: چندماه دیگر انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم برگزار می شود، در همین راستا به ویژگی هایی که یک رئیس جمهور باید داشته باشد، می پردازیم.
ویژگی های رئیس جمهور ۱۴۰۰

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از خبرآنلاین: سید حسن رسولی نوشت: رئیس جمهوری که در ۱۴۰۰ روی کار می آید بایستی شخصیت جامع الاطرافی باشد و درک واقع بینانه و غیر شعاری از معادلات منطقه‌ای و جهانی داشته باشد.

این ویژگی ها سبب می شود با توجه به مسائل و مشکلاتی که در حال حاضر نظام سیاسی کشور با آن مواجه است مانند مسائل اجتماعی، اقتصادی، سیاست خارجی و به ویژه توسعه فقر و مناسب با منافع ملی و شرایط سخت تصمیم گیری کند.

شرایطی که ناشی از تحریم های ظالمانه است و ضرورت دارد مسئولان کشور ضمن صیانت از عزت  و آبروی کشور؛ تهدیدات خارجی را کاهش دهند.

همچنین رئیس جمهور آینده باید در عرصه داخلی فردی باشد که از بالاترین ضریب سرمایه اجتماعی به معنای اعتماد عمومی مردم نسبت به خود برخوردار باشد و  توان هماهنگی همه سلایق و ارکان حاکمیتی را داشته باشد.

یک رئیس جمهور باید فردی توانمند برای به برون رفت از تنگناهای سخت معیشتی مردم باشد و به کاهش آلام و آسیب های اجتماعی کمک کند. اگر چنین فردی در ۱۴۰۰ راهی پاستور شود می توان به نتیجه کار امیدوار بود.

* فعال سیاسی اصلاح طلب و عضو شورای شهر تهران

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید