چند توصیه مهم سلامتی به مردان

کدخبر: ۳۵۷۳۱۹
اقتصادنیوز :رعایت نکات بهداشتی و تلاش برای برخورداری از سلامت کامل در تمامی سنین اهمیت دارد و تغییرِ سبک زندگی و ترک عادات مضر در هیچ سنی دیر نیست.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، به طور معمول مردان کمتر از زنان به سلامتی خود توجه می‌کنند، این در حالی است که مردان نیز باید مانند زنان به طور مرتب برای چکاپ به پزشک مراجعه کرده و در مسیر مدیریت استرس، انتخاب مواد غذایی مفید و فعالیت‌های بدنی قدم بردارند.

در ادامه چند نکته مهم برای برخورداری از سلامتی در مردان صرف نظر از سن یا سلامت عمومی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی "جی‌آرام‌ای‌دی سنتر" آورده شده است:

۱) چکاپ سالیانه پزشکی:

یکی از بهترین راه‌هایی که مردان می‌توانند از طریق آن سلامتی خود را ارتقا دهند، این است که هر سال بدون در نظر گرفتن سن یا نگرانی‌های سلامتی معاینه جسمی یا چکاپ پزشکی انجام دهند. علاوه بر چکاپ عمومی، این معاینه باید شامل  آزمایش کلسترول، گلوکز و ارزیابی فشار خون باشد.

۲) مراجعه به پزشک در صورت تغییرات سلامتی:

مراجعه به پزشک همچنین در صورت تغییر در عادات خواب یا اجابت مزاج، مشاهده کبودی، بریدگی یا زخمی که به طور عادی ترمیم نمی‌شود، ایجاد تغییرات در خال‌ها یا علائم پوستی یا بروز نوسانات وزنی غیرقابل توضیح ضروری است.

به یاد داشته باشید که بسیاری از مسائل و مشکلات مهم بهداشتی و سلامتی با مشکلات جزئی آغاز می‌شوند که اگر زود تشخیص داده شوند، می‌توان از آن‌ها جلوگیری کرد یا بهتر کنترل کرد.

۳) شناخت سوابق خانوادگی و ارائه آن‌ها به پزشک:

اگر پدر یا سایر اعضای خانواده شما سابقه فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی، دیابت یا سایر بیماری‌های مزمن را دارند، ممکن است خودتان در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به آن‌ها باشید. پزشک شما در صورت اطلاع از این سوابق می‌تواند در تهیه برنامه عملی برای به حداقل رساندن این خطرات و افزایش احتمال تشخیص زودهنگام به شما کمک کند.

۴) ورزش کردن:

در حالت ایده‌آل، شما باید حداقل ۳۰ دقیقه در روز ورزش کنید. اما اگر این میزان ورزش به شما فشار آورده یا در انجام آن مشکل دارید، به یاد داشته باشید که حتی ۲۰ دقیقه پیاده‌روی سریع چند بار در هفته یا بازی منظم در خارج از خانه با بچه‌ها یا نوه‌هایتان هم می‌تواند قلب را از مزایای سلامتی و تسکین دهنده استرس برخوردار کند.

۵) استراحت کافی و مناسب:

دست کشیدن هرازچندگاه از کار برای بازی کردن یا تماشای تلویزیون با خانواده، فقط ایده‌های سرگرم کننده‌ای نیستند بلکه بهترین کارهایی هستند که به شما کمک می‌کنند استرس را از خود دور کنید. اگر در یافتن فضای تفریحی با مشکل روبرو هستید به دنبال راه‌های خلاقانه‌ای برای سرگرمی در اوقات فراغت خود باشید. از این راه‌ها می‌توان به گوش دادن به کتاب‌های صوتی و پادکست‌ها در حین کار کردن یا مراقبت از گل‌های حیاط اشاره کرد.

۶) غربالگری سرطان:

براساس سن، سابقه خانوادگی و شیوه زندگی، پزشک ممکن است توصیه کند که از نظر سرطان روده بزرگ، سرطان پروستات یا سرطان ریه غربالگری شوید. پس بهتر است در این ارتباط با پزشک خود مشورت کنید.

۷) ترک دخانیات:

از پزشک خود بخواهید به شما در تهیه برنامه عملی ترک دخانیات کمک کند، سپس یک "تاریخ ترک" را انتخاب کرده و به آن متعهد باشید. می‌توانید از برنامه‌های آنلاین راهنمای ترک سیگار نیز کمک بگیرید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید