کاهش عجیب دانشجویان ایران!

کدخبر: ۳۵۷۴۷۲
وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری گفت: در سال های گذشته تعداد دانشجویان کشور بیش از ۴.۵ میلیون نفر بود، اما با روند نزولی هم اکنون تعداد دانشجویان کشور به ۳.۵ میلیون نفر رسیده است.
کاهش عجیب دانشجویان ایران!

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا: منصور غلامی یکشنبه شب در گفتوگویی تلویزیونی با عنوان "وزارت علوم چالش ها و دستاوردها" اظهارداشت: با روند کاهش تعداد دانشجویان کشور وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از سال ۹۲ مجوز ایجاد هیچ دانشگاه جدیدی را صادر نکرده است.

وی بیان کرد: در طرح ساماندهی دانشگاه‌های کشور تعدادی از دانشگاه های غیردولتی و آزاد تعطیل شدند و این سبب شد که برای ورود به دانشگاه های دولتی فشار زیادی متحمل شویم.

وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری اظهار امیدواری کردکه برای تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز کشور از سال های آینده روند پذیرش دانشجویان در سطح کشور باز هم افزایشی باشد.

غلامی با بیان اینکه در طول ۴۰ سال گذشته تعداد زیادی دانشگاه در کشور ایجاد شد، گفت: در طول ۳ سال گذشته طرحی در وزارت علوم آماده شد تا این دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی که فعالیت آنها ضروری نبود، ساماندهی شود.

وی بیان کرد: در سال های گذشته تعداد دانشگاه های علمی و کابردی کشور ۱۲۰۰ دانشگاه بود، اما بر اساس این طرح ۵۰۰ دانشگاه علمی و کاربردی در کشور تعطیل شدند و مابقی همچنان تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص را بر عهده دارند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید