وزیر بهداشت گلایه مند شد

کدخبر: ۳۶۰۱۶۲
.وزیر بهداشت گفت: امروزه نظام سلامت، به دلیل بی توجهی به بحث پیشگیری بخصوص در حوزه بیماری‌های غیرواگیر، تلنباری از هزینه و مشکلات ناشی از بیماری‌ها را متحمل می‌شود.
وزیر بهداشت گلایه مند شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، سعید نمکی، در آیین افتتاحیه طرح مشوق‌های بیمه‌ای جهت خدمات پیشگیرانه و مراقبت‌های ارتقای سلامت که در وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: امروز از یکی از طرح‌های پیش‌ رو در صنعت بیمه کشور و همچنین، یکی از مهم‌ترین حرکت‌های سلامت محور و پیشگیری محور رونمایی می‌شود.

وی ادامه داد: آنچه که تاکنون در نظام سلامت دنبال می‌شد، بیشتر به توسعه‌های کمی مربوط بود و حال، حرکت‌هایی در راستای توسعه کیفی مانند پرونده الکترونیک سلامت و پزشکی از راه در نظام سلامت آغاز شده است. طرح مشوق‌های بیمه‌ای نیز به عنوان یک حرکت خردمندانه در سازمان بیمه سلامت شکل گرفته و برای اولین بار در کشور اجرایی می‌شود.

نمکی بیان کرد: یکی از دلواپسی‌های بنده در زمانی که در سازمان برنامه و بودجه بودم، بی برنامگی‌ها در سازمان‌های بیمه گر بود و اینکه چرا باید هر روز شاهد افزایش بی رویه هزینه‌های بیمه سلامت باشیم و چرا یک سازمان بیمه گر نباید به بحث پیشگیری و کاهش هزینه‌های ناشی از بیماری بپردازد.

وی افزود: راه دیگری که باید بپیماییم، هزینه‌های توانبخشی است که هنوز در سازمان‌های بیمه گر مغفول مانده است. یکی از آرزوهایم این بود که در سازمان‌های بیمه گر به‌خصوص بیمه سلامت، به مبحث پیشگیری و در آینده به هزینه‌های توانبخشی بپردازیم. 

وزیر بهداشت با اشاره به طرح مشوق‌های بیمه‌ای جهت خدمات پیشگیرانه و مراقبت‌های ارتقای سلامت، گفت: خوشبختانه این حرکت خردمندانه آغاز شده و با همت همکارانمان در استان گلستان، شاهد بهره برداری از این مجموعه هستیم.

وی عنوان کرد: امروزه نظام سلامت، به دلیل بی توجهی به بحث پیشگیری بخصوص در حوزه بیماری‌های غیرواگیر، تلنباری از هزینه و مشکلات ناشی از بیماری‌ها را متحمل می‌شود و با حرکت‌هایی مانند پیشگیری از فشارخون و مشوق‌های بیمه‌ای و پرداختن به بیماری‌های غیرواگیر، می‌توان حرکت‌های موثری را در نظام سلامت آغاز کرد. 

نمکی بیان کرد: امروز بدون پرداختن به ارتقای کیفیت، با توسعه کمّی نظام سلامت راه به جایی نمی‌بریم. تردیدی ندارم که "خودمراقبتی" به عنوان یکی از اهدافی که در طرح «هر خانه، یک پایگاه سلامت» دنبال می‌کنیم و همچنین، ایجاد انگیزه برای ارائه دهندگان خدمت در پیشگیری از بیماری‌ها با توجه به آمار بالای مرگ ناشی از بیماری‌های غیرواگیر، بسیار موثر خواهد بود. لذا، این حرکت تا حد زیادی می‌تواند بار سنگین نظام سلامت را کاهش دهد.

 وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: این طرح یکی از کیفی‌ترین طرح‌های نظام سلامت است. امیدواریم در ماه‌های آینده شاهد اجرای این طرح در سراسر کشور باشیم.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید