جلد کتاب ریاضی سوم ابتدایی تغییر می‌کند؟

کدخبر: ۳۶۰۹۸۰
سرپرست معاونت برنامه‌ریزی درسی سازمان پژوهش از اصلاح جلد کتاب درسی ریاضی سوم ابتدایی خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی محبی سرپرست معاونت برنامه‌ریزی درسی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی درباره تصمیم این سازمان برای پیگیری ماجرای جنجالی حذف دختران از جلد کتاب ریاضی سوم ابتدایی بیان کرد: این حذف براساس نظر کارشناسی صورت گرفته، مسیری را طی کرده است و به این ترتیب که جنجال به پا شده است، ماجرا پیچیده نیست.

او ادامه داد: اگر همه کتاب‌ها را ملاحظه کنیم مشاهده می‌شود که به هیچ عنوان در سازمان به دنبال حذف دختران نبودند همانطور که در کتاب علوم و هدیه‌های آسمانی عکس دختران و نه نقاشی آنها روی جلد کتاب درسی مشاهده می‌شود.

بهتر بود به جای حذف تصویر دختران طراحی جدیدی داشتیم

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی درسی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بیان کرد: به دلیل آنکه زمان اصلاح کوتاه بود عکس دختران از کتاب درسی حذف شد هرچند که بهتر بود تصویر جدیدی طراحی می‌کردند تا آنکه بخواهند تصویر دختران را از کتاب درسی حذف کنند.

محبی تصریح کرد: با توجه به دستور وزیر آموزش و پرورش طراحی جلد کتاب ریاضی سوم دبستان اصلاح خواهد شد تا افراط و تفریطی در دیدگاه جنسیتی نسبت به دانش‌آموزان وجود نداشته باشد.

او بیان کرد: در اسلام هم دیدگاه اعتدالی نسبت به مسائل وجود دارد علاوه بر آن آرمان‌های رهبر معظم انقلاب هم بر همین موضوع استوار است بنابراین هیچگونه تبعیضی بین دختران و پسران وجود ندارد.

محبی همچنین درباره حذف قرآن از تصاویر کتاب درسی اول ابتدایی اظهار کرد: حذف کتاب قرآن در تصاویر کتاب درسی به این دلیل بوده است که جایگذاری مناسبی برای آن در نظر گرفته نشده بود و نیاز به باز آرایی داشت بر همین اساس تصویر کتاب حذف شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید