پمپئو: زمان پایان اختلافات قطر و همسایگانش رسیده است

کدخبر: ۳۶۱۴۲۲
وزیر خارجه آمریکا امیدوار است، مذاکرات استراتژیک قطر- آمریکا به پیشرفت در "حل اختلافات کشورهای عرب حوزه خلیج فارس" کمک کند.
پمپئو: زمان پایان اختلافات قطر و همسایگانش رسیده است

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا: مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در دیدار با محمد بن عبد الرحمان آل ثانی، همتای قطری خود با ادعایی بی‌اساس علیه ایران گفت، می‌خواهد برای پیشرفت در مسیر حل کشورهای عرب حوزه خلیج فارس تلاش شود.

پامپئو تاکید کرد: قطر و آمریکا با هدف تقویت مشارکت دو کشور یادداشت تفاهم فرهنگی امضا خواهند کرد.

او اضافه کرد: زمان پایان بحران کشورهای عرب حوزه خلیج فارس فرا رسیده است.

پامپئو تاکید کرد: قطر در کاهش تنش در سوریه و لبنان نقش مهمی داشت و ما از نقش دوحه در تحقق صلح در افغانستان نیز تشکر می‌کنیم.

او گفت: این دیدار نقطه عطفی مهم در روابط دو کشور بوده و در لحظه‌ای مهم در سایه کرونا انجام شده است. او از قطر به دلیل حمایتش از تلاش‌ها در غزه، سوریه و لبنان برای حفظ ثبات تشکر کرد.

وزیر خارجه آمریکا در افتتاحیه مذاکرات استراتژیک قطر و آمریکا تاکید کرد: ما به پیشرفت در حل اختلافات کشورهای عرب حوزه خلیج فارس امید داریم.

وزیر خارجه قطر نیز ضمن تشکر از تلاش‌های آمریکا برای شکستن محاصره تحمیل شده و گفت: ما از واشنگتن به دلیل حمایتش از میانجی‌گری کویت در شکستن محاصره مبتنی بر حاکمیت و استقلال قطر تقدیر می‌کنیم.

وزیر خارجه قطر نیز گفت: ما بعد از این‌که روابط جهانی خود را در سطحی بی‌سابقه توسعه دادیم در مقابل محاصره ایستادیم.

بن عبدالرحمان درباره مذاکرات افغان‌ها نیز گفت: این مذاکرات دستاوردی تاریخی است و آمریکا شریک اصلی در این دستاورد است.

ویلبر روس، وزیر بارزگانی آمریکا نیز تاکید کرد: قطر در مقابله با چالش‌های که محاصره داشته برای تامین کالاها برای مردمش بی‌نظیر عمل کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید