الکاظمی با هدف نظارت بر انحصار سلاح وارد میسان شد

کدخبر: ۳۶۱۷۹۶
نخست وزیر عراق امروز (چهارشنبه) همزمان با عملیات نظامی برای انحصار سلاح به دولت در استان میسان واقع در جنوب کشور، وارد این استان شد.
الکاظمی با هدف نظارت بر انحصار سلاح وارد میسان شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سایت شبکه روسیا الیوم نوشت، دفتر اطلاع رسانی مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در بیانیه کوتاهی بدون بیان جزئیاتی ورود او به میسان  و سرکشی به عملیات نظامی انحصار کردن سلاح به دولت را اعلام کرد.

همزمان با سفر الکاظمی، نیروهای امنیتی تحصن بازنشستگان شرکت نفت استان میسان در مقابل این شرکت را پراکنده کرده و چادر تحصن آنها را جمع کردند.

قرار است الکاظمی در این سفر خود علاوه بر بازدید از شرکت‌های خارجی فعال در میسان، دیدار با خانواده‌های قربانیان تظاهرات، فعالان و بزرگان عشایر، ضمن دیدار با استاندار و مسؤولان استانی، برخی پرونده‌های امنیتی و خدماتی را بررسی کند.

نخست وزیر عراق در دیدار با استاندار میسان و روسای اداره‌های خدماتی از خدمات رسانی ضعیف در این استان انتقاد کرد و گفت، باید راهبردها و جایگزین‌های نوین و مدرنی در بخش خدمات و زیرساخت‌ها با حداقل هزینه در نظر گرفته شود.

استان میسان از تقریبا دو هفته پیش صحنه عملیات نظامی با هدف انحصار سلاح به دولت است.

این در حالی است که یک منبع امنیتی از کشته شدن یک فعال زن عراقی و پدر و مادرش به دست افراد ناشناس در بغداد خبر داد.

حاتم الجابری، از نیروهای ارشد پلیس بغداد گفت، افراد مسلح ناشناس به منزلی در غرب بغداد یورش برده و اعضای خانواده که دارو ساز بودند یعنی شیلان دارا و پدر و مادرش را سر بریدند.

وی بدون بیان جزئیات بیشتر افزود، این افراد وسایل ارزشمند خانه را به سرقت برده و بعد هم متواری شدند. مسؤولان ذیربط در خصوص این حادثه که اطلاعات اولیه نشان می‌دهد دلیل سرقت بوده است، تحقیقات را شروع کرده‌اند.

اما طارق الحسینی یکی از فعالان در اعتراضات بغداد گفت، هدف از این حمله سر به نیست کردن شیلان بود که در اعتراضات مردمی در مخالفت با طبقه سیاسی حاکم فعالیت داشت.

الحسینی (نام خانوادگی وی به دلیل ترس از جانش مستعار است) گفت، شیلان سر به نیست شد تا صدایی از او شنیده نشود همان اتفاقی که برای دهها فعال دیگر افتاد.

به گفته وی، شیلان از چهره‌های شناخته شده در میدان التحریر؛ محل اعتراضات مردمی به طبقه سیاسی حاکم بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید