خواص شگفت انگیز خرما

کدخبر: ۳۶۲۰۳۸
اقتصادنیوز : خرما دارای خواص بسیار زیادی از جمله بازگشت انرژی و جوانی از دست رفته است که در قرآن و دیگر کتاب های مقدس نیز به خواص این میوه شفابخش اشاره ویژه شده است.
خواص شگفت انگیز خرما

به گزارش اقتصادنیوز ،در خرما، مقداری فیبر فراوانی موجود است، فیبر موجود در خرما برای سلامت دستگاه گوارش و تغذیه بسیار مناسب است،از خاصیت خرما به تقویت استخوان ها می توان اشاره کرد

تأثیر خرما بر بیماری های اعصاب : در خرما به میزان قابل توجهی پتاسیم موجود است که برای جلوگیری از پرفشاری خون و برای کار صحیح عضلات و اعصاب ضروری است که به هم خوردن آن در بدن، بسیار خطرناک است. علاوه بر آن، خرما حاوی میزان قابل توجهی منیزیم است که برای اعصاب و عضلات ضروری است.

سلامت و قدرت استخوان ها: خرما منبع غنی از مواد معدنی مانند سلنیوم، منگنز، مس و منیزیم است که همگی در رشد و تقویت استخوان های سالم، جدایی ناپذیر هستند، به ویژه با افزایش سن افراد به تدریج ضعیف می شوند. این خرما را به عنوان یک ماده غذایی فوق العاده برای تقویت استخوان ها و مقابله با بیماری های دردناک و ضعف استخوان تبدیل می کند.

ارتقاء سلامت گوارش، رفع یبوست : در خرما، مقداری فیبر فراوانی موجود است، فیبر موجود در خرما برای سلامت دستگاه گوارش و تغذیه بسیار مناسب است، فیبر برای تقویت سلامت روده بزرگ و ایجاد حرکات منظم روده ضروری است. فیبر نامحلول و محلول موجود در خرما به تمیز کردن دستگاه گوارش کمک می کند و به روده بزرگ اجازه می دهد تا در سطح بالاتری کار کند. برخی از مزایای دیگر مربوط به سلامت فیبر و روده بزرگ، کاهش خطر ابتلا به کولیت، سرطان روده بزرگ و بواسیر است.

تقویت سلامت قلب : مطالعات نشان داده است که فیبر و پتاسیم خطر سکته مغزی و سایر بیماری های مرتبط با قلب را کاهش می دهد. بنابراین، خرما به عنوان یک روش سالم و خوشمزه برای کاهش سطح کلسترول LDL در بدن، جلوگیری از حمله قلبی، بیماری های قلبی و سکته مغزی پیشنهاد می شود. با مصرف دو بار در هفته، خرما می تواند به طور جدی سلامت کلی قلب را بهبود ببخشید. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سرمایه؛

      اقتصادنیوز: در معاملات یکشنبه، ۵۹ نماد صف خرید داشتند و ۷۱ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت…

    کارگزاری مفید