با مرگ یک نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا چه می‌شود؟

کدخبر: ۳۶۴۸۹۱
در شرایطی که دونالد ترامپ به کرونا مبتلا شده این سئوال مطرح شده که در صورت مرگ نامزد یک حزب قبل از برگزاری انتخابات چه اتفاقی رخ می‌دهد.
با مرگ یک نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا چه می‌شود؟

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس: در قوانین آمریکا چه تدابیری برای مرگ یک نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری، قبل از برگزاری انتخابات در نظر گرفته شده است؟ 

این سئوالی است که بعد از مبتلا شدن «دونالد ترامپ» به «کووید-۱۹» (بیماری کروناویروس ۲-۱۹) ممکن است به ذهن افراد زیادی خطور کرده باشد.

در صورتی که نامزد حزب دموکرات یا جمهوری‌خواه قبل از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری بمیرد یا اینکه انصراف دهد، تصمیم‌گیری درباره ادامه مسیر به عهده «کمیته‌ ملی حزب دموکرات» یا «کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه» است.

کمیته ملی حزب دموکرات قوانین روشنی در این خصوص دارد که مطابق آن ۴۷۷ عضو این کمیته باید نامزد جدیدی را تعیین کنند. روال انتخاب به این صورت است که رئیس کمیته با سران حزب دموکرات در کمیته و «انجمن فرمانداران دموکرات» رایزنی کرده و گزارشی را به اعضای کمیته ارائه می‌دهد. اعضا سپس نامزد جدید را انتخاب می‌کنند. 

حزب جمهوری‌خواه هم قوانین مشابهی دارد. کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه ۱۶۸ عضو دارد، ینی سه عضو به ازای هر ایالت به علاوه سه عضو به ازای ۶ سرزمین تحت حاکمیت آمریکا.

در مرحله دوم، حزب مورد نظر باید نام کاندید جدید را در برگه‌های رأی به جای کاندیدی که فوت کرده بنویسد. بسته به اینکه این اتفاق چه زمانی رخ می‌دهد، رویدادهای بعدی فرق می‌کنند. هر یک از ایالت‌های آمریکا ضرب‌الاجل‌های متفاوتی برای زمان اعلام نام کاندیدها در برگه‌های رأی دارند. در انتخابات سال ۲۰۱۶، این ضرب‌الاجل برای اکثر ایالت‌ها اوت یا سپتامبر بود.

چنانچه ایالت‌ها قانونی نداشته باشند که به آنها اجازه دهد نام کاندیدها را بعد از آن تاریخ تغییر دهد، دادگاه‌ها باید وارد عمل شوند. بعید است دادگاه‌ها در شرایطی که یک نامزد فوت کرده با جایگزین کردن نامزد جدید مورد انتخاب حزب در برگه‌های رأی مخالفتی داشته باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید