ماجرای صرفه جویی میلیاردی مجلس یازدهم چه بود؟

کدخبر: ۳۶۵۰۱۹
عضو هیئت رئیسه مجلس توضیحاتی درباره حواشی اخیر مجلس یازدهم ارائه کرد.
ماجرای صرفه جویی میلیاردی مجلس یازدهم چه بود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به حواشی ایجاد شده برای مجلس یازدهم اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی واکسن‌ها را بنا بر تصمیم هیئت رئیسه دریافت نکرده و این‌گونه نبوده که پای رانتی برای نمایندگان در میان باشد.

وی افزود: هیچ کدام از نمایندگان در جریان دریافت این واکسن‌ها نبوده‌اند و گویا این یک روال عادی بوده و وزارت بهداشت هم اعلام کرده که به تعداد کافی واکسن آنفولانزا در کشور موجود است.

حجت‌الاسلام سلیمی تصریح کرد: علی‌رغم اینکه پیامک‌هایی برای نمایندگان مبنی بر تأکید بر استعمال واکسن آنفولانزا ارسال می‌شود، اما شخص بنده با ۱۳ سال سابقه نمایندگی تا به حال از چنین واکسنی استفاده نکرده‌ام و بسیاری دیگر از همکاران نیز چنین هستند.

وی ادامه داد: مجلس یازدهم تنها دوره‌ای است که نمایندگان آن در بدو ورود به پارلمان آزمایش چکاپ انجام نداده‌اند، در حالی که در ادوار گذشته نمایندگانی از وزرای بهداشت، سلامت تمام سیستم بدنی وکلای ملت را چک می‌کردند که این امر هزینه سنگینی به کشور و مجلس تحمیل می‌کرد، بنابراین ما در این دوره میلیارد‌ها تومان به نفع مجلس صرفه جویی کردیم در حالی که هیچ کس این امر را رسانه‌ای نکرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: نمایندگان خود را از جنس مردم می‌دانند و طبق مکاتبه‌ای که ما با بهداری مجلس داشتیم آنها اعلام کردند که واکسن‌ها را برای گروه‌های پرخطر دریافت کرده‌اند، البته این اقدام بدون هماهنگی با هیئت رئیسه مجلس صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام سلیمی بیان کرد: یقیناً اگر با نمایندگان مجلس هماهنگی صورت می‌گرفت، هیئت رئیسه با این موضوع مخالفت می‌کرد اگرچه اعلام کرده‌اند که از این واکسن‌ها استفاده نخواهند کرد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید