اوضاع ائتلاف دولتی بعد از استعفای وزیر اسرائیل چگونه می‌شود؟

کدخبر: ۳۶۵۰۳۳
به رغم استعفای یکی از وزرای ائتلاف آبی سفید، اما بنی گانتس، رهبر این ائتلاف قصد عقب‌نشینی از ائتلاف دولتی با نتانیاهو را ندارد.
اوضاع ائتلاف دولتی بعد از استعفای وزیر اسرائیل چگونه می‌شود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، شبکه خبری روسیا الیوم اعلام کرد، بعد از استعفای اساف زامیر، وزیر گردشگری از حزب آبی سفید، یک منبع آگاه اسرائیلی اعلام کرد، بنی گانتس، رهبر حزب و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و نخست‌وزیر جایگزین قصد عقب‌نشینی از ائتلاف دولتی را ندارد، چرا که چنین اقدامی به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم اجازه می‌دهد تا هر کاری را که می‌خواهد انجام دهد.

اساف زامیر روز جمعه به گانتس اعلام کرد که قصد دارد از دولت استعفا بدهد. وی گفت که نگران آینده دولت است چراکه در آستانه فروپاشی است و کاملا واضح است تا زمانی که نتانیاهو نخست‌وزیر باشد، اوضاع تغییر نخواهد کرد.

زامیر گفت: بحران کرونا و پیامدهای فجیع آن در صدر اولویت‌های نتانیاهو نیست، بلکه محاسبات و منافع شخصی و قضایی او در رأس اولویت‌هایش است.

حزب لیکود نیز در واکنش به استعفای وی اعلام کرد: در زمانی که نتانیاهو مذاکراتی با مسئولان و روسای یهودیان افراطی درباره مبارزه با کرونا دارد، زامیر فرار می‌کند و استعفا می‌دهد تا در انتخابات محلی در تل‌آویو به آراء دست یابد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید